3 167 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
EXK i badrum?
Nu är jag inte helt haj på alla kabel betäckningar, men du menar inte EXQ möjligtvis?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 134 inlägg
EXK och EXQ har samma uppbyggnad. Den senare har halogenfri isolering. Båda är tillåtna i badrum.
Tack för svar -- då blir det EXK! 
Mht. EKLK, ja visst kunna man ta den, men jag tycker den är för grov och bökig att få in i en Fresh fläkt.
Tack för elbutik.se tippset, kanske jag provar där om inte det går att köpa den hos den lokala grossisten. Det går iövrigt också att köpa EXK'n i lösmeter på t.ex. ledljusdesign.com, här 3G1.5 og 4G1.5.
Mht. EKLK, ja visst kunna man ta den, men jag tycker den är för grov och bökig att få in i en Fresh fläkt.
Tack för elbutik.se tippset, kanske jag provar där om inte det går att köpa den hos den lokala grossisten. Det går iövrigt också att köpa EXK'n i lösmeter på t.ex. ledljusdesign.com, här 3G1.5 og 4G1.5.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Aah det förklarar saken. Jobbar ombord på fartyg och där är endast halogenfria kablar tillåtna.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 193 inlägg
EXK funkar, men är fortfarande lite sladdrig och kräver mindre avstånd mellan klammer. Enligt mig är EXLQ Xtra det bästa valet!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden