5 843 läst ·
34 svar
6k läst
34 svar
Exempel på mindre bra rördragning. :-)
Fast elmont skrev ju vid normala förhållanden och 63A är väll knappast normala förhållanden...Akzid skrev:
Sen vet vi ju inte om det här är en normal villa eller något annat...
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Jo men bostadshuset på en jordbruksfastighet är knappast avsäkrat 63A
Eftersom man inte har en aning om vilken typ av hus det handlar om i det här fallet samt att man inte har en aning om vad det är för ledning som ska ligga i rören finns i det här fallet inget rätt eller fel.
Naturligtvis måste varje elinstallation anpassas till just det enskilda fallet. Rörläggning måste naturligtvis anpassas till rådande omständigheter.
Så i vanliga bostäder är det knappast några problem med sammanbuntningen, är det affärslokaler, kontorslokaler eller nån annan typ av företag KAN det vara ett problem.
Där man oftast kan ha lite "problem" med sammanlagringen är i industrin där man ofta har maskiner vars kabelarea anpassas till maskinens effekt och då ofta kommer att ligga nära kabelns belastningsförmåga.
Naturligtvis måste varje elinstallation anpassas till just det enskilda fallet. Rörläggning måste naturligtvis anpassas till rådande omständigheter.
Så i vanliga bostäder är det knappast några problem med sammanbuntningen, är det affärslokaler, kontorslokaler eller nån annan typ av företag KAN det vara ett problem.
Där man oftast kan ha lite "problem" med sammanlagringen är i industrin där man ofta har maskiner vars kabelarea anpassas till maskinens effekt och då ofta kommer att ligga nära kabelns belastningsförmåga.
Nu är jag trist, men kom ihåg att bara posta egna bilder. Att lägga in andra personers bilder är inte okej någonstans. Bilderna blir inte allmän egendom bara för att de är publicerade på en blogg. Uppovsrättslagen gäller även privatpersoner.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 060 inlägg
Smaskiga bilder.... nä, här byggs det över fortare än en kamerablixt.
Min kommentar till första bilden:
Med VP rör hade det blivit mycket bättre, det verkar finnas en övertro på slang.
Sedan Mikael, nu måste du ändra det om forumsgud i din stående text.
Protte
Min kommentar till första bilden:
Med VP rör hade det blivit mycket bättre, det verkar finnas en övertro på slang.
Sedan Mikael, nu måste du ändra det om forumsgud i din stående text.
Protte
Ev har det bara med någon slags tolkning av PUL att göra.
Jag tror inte det ligger någon räv begraven här.
Men spåra inte iväg tråden mer nu.
Posta istället de lysande undantagen från god rörförläggning och hemsk kabeldragning.
Lite typ "värsta elkopplingen", men istället fokuserat på utseende och servicebarhet.
Posta istället de lysande undantagen från god rörförläggning och hemsk kabeldragning.
Lite typ "värsta elkopplingen", men istället fokuserat på utseende och servicebarhet.
Jag tror att person 1 monterade dosor.Mikael_L skrev:Ev har det bara med någon slags tolkning av PUL att göra.
Person 2 rören/slang
Elektrikern (pers 3) kan få ett helvete med att få in Fk.
Person ****** blir förb.... om det sker efter att väggen blir klar
Edit. Mikael_L . Är du verkligen en Forumgud ?
;D
Redigerat: