Mors,
Väggarna i huset idag är 170 mm tjocka och verkar bestå av panel, halvtimmer (?) och sen tretexskivor. Min tanke var att slå på 45x45 på ytterväggarna för att få dold eldragning när den görs om, och sen köra linisolering i de fack som blir. Sen osb + gips. Kommer jag att skapa problem med fukt i väggarna om jag skippar ångbroms? Om jag bara sätter ångbroms på ytterväggarna, var tar fukten vägen istället? Spelar det nån roll om jag låter tretexskivorna sitta kvar?
Många frågor blir det men jag har lite svårt att förstå den här fuktnojan...