P
L Liteavvarje skrev:
Mycket bra , BRF handlar som dom ska när fakta kommer på bordet , kan vara lite trögt i bland
Kom gärna tillbaka med lite info om utgången
Föreningen komförbi och ville att jag skulle slå ut taket allt var murket och massa vatten men begränsat hittade ingen läcka så dom tar in någon på måndag tför ett utlåtande
https://drive.google.com/file/d/0B1nxK-NMPK8zT1NJcENvUEpPcW8/view?usp=sharing

EDIT: Det verkar som att det är avloppsröret som har sprungit läck, rann när någon spolade
 
Redigerat av moderator:
Läge att be dem sluta spola i den toan då tills den akuta läckan är tätad.
 
P
T Tosse skrev:
Läge att be dem sluta spola i den toan då tills den akuta läckan är tätad.
Föreningen har sagt till att dom ska försöka att inte men att man inte ska få gå på toa på 48timmar känns ju sådär så räknar med en del läckage. Kommer bara litegrann vid varje spolning

Undrar hur många tusentals spolningar bajsvatten som har gått åt för att mätta hela taket med vatten så att det sen börjar rinna. Måste ju ha pågått ngt år
 
Sa du inte att det nyss var renoverat? Verkar ju sannolikt att det har skett då.

Är det gamla stammar? Vet du om avloppsrören är ingjutna i bjälklag eller går de fritt i undertaket?

Om de bara har en toa är det ju svårt att inte spola förstås.
 
L
Inget roligt med sånt men det händer , ha förtröstan du är inte ensam att ha dessa problem ,
det kommer säkert att ordna sig , blir lite stökigt förstås ,
Bra en fråga till , tillsammans med Tosse , det hade renoverats , vet du hur mycket intrång som gjorts i taket , nedtagning nytt eller bara ytorna , kan ha hänt något i samband med renoveringen , men vid eftertanke så sa du helruttet , då måste det ha varit länge
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.