Ännu en fråga om utbyggnad. Funderar på vad följande kan tänkas kosta (hur långt är ett snöre, jag vet): Utbyggnad på ca 10 kvm i entréplan, ska innehålla och badrum och groventre. Befintligt badrum ligger vägg i vägg med den eventuella utbyggnaden. Befintligt badrum ska isf rivas. Sekelskifteshus. Kommer inte göra något själv, inte så mycket som slå i en spik. Tänker mig en attefallsutbyggnad.

Bor i småstad några mil från Göteborg om det spelar nån roll.

Undrar även hur lång tid det skulle ta att få klart ovanstående? Om förutsättningar skulle vara optimala (vilket de ju aldrig verkar vara i dessa sammanhang).

En utbyggnad på 10 kvm blir nog orimligt dyr och sannolikt för liten om den skall rymma badrum och groventré. Alla byggprojekt har startkostnader, t.ex. bygglov, som gör att 20 kvm inte blir särskilt mycket dyrare. Groventré och badrum hör heller inte till de billigaste rumstyperna. Har du funderat över om behoven kan tillgodoses utan tillbyggnad? För fler utvecklade synpunkter bör du publicera ritningar och bilder.

Småstad några mil från Göteborg låter som Alingsås, men skulle också kunna vara Kungälv eller Kungsbacka...

• Gilla
Mazen
  • Laddar…
Attefallsutbyggnad kan vara 15kvm i dagsläget, i ett plan. Reglerna kommer sannolikt lätta nästa sommar. Jag hade väntat.

N Noseone skrev:
Attefallsutbyggnad kan vara 15kvm i dagsläget, i ett plan. Reglerna kommer sannolikt lätta nästa sommar. Jag hade väntat.
Intressant! På vilket sätt kommer reglerna att lätta? Länka gärna till info om detta så kan jag läsa på

I Ida F skrev:
Ännu en fråga om utbyggnad. Funderar på vad följande kan tänkas kosta (hur långt är ett snöre, jag vet): Utbyggnad på ca 10 kvm i entréplan, ska innehålla och badrum och groventre. Befintligt badrum ligger vägg i vägg med den eventuella utbyggnaden. Befintligt badrum ska isf rivas. Sekelskifteshus. Kommer inte göra något själv, inte så mycket som slå i en spik. Tänker mig en attefallsutbyggnad.

Bor i småstad några mil från Göteborg om det spelar nån roll.

Undrar även hur lång tid det skulle ta att få klart ovanstående? Om förutsättningar skulle vara optimala (vilket de ju aldrig verkar vara i dessa sammanhang).

Mellan 300 och 500 tusen är nog inte orimligt...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.