Hej.
Någon som erfarenhet av detta märke?
Verkar bra att det inte är någon månadskostnad.

Skillnad på kamerorna?
- Eufy Cam Pro 2
- Solocam S40?

även deras ringklocka är av intresse. Behövs ringklockan med kamera om man ex har en PRO 2 riktigt mot entrédörren?

A A.G skrev:
Hej.
Någon som erfarenhet av detta märke?
Verkar bra att det inte är någon månadskostnad.

Skillnad på kamerorna?
- Eufy Cam Pro 2
- Solocam S40?

även deras ringklocka är av intresse. Behövs ringklockan med kamera om man ex har en PRO 2 riktigt mot entrédörren?
Kör två trådlösa (dock inte de modeller du skriver). De funkar bra, stabila och riktigt lätta att installera/ansluta. Batteritiden stämmer dåligt. Jag har mina inne, de ska hålla ca 6månader, men behöver ladda efter 3-4 månader, skulle dom sitta ute i kylan skulle det nog vara 2-3 månader…

• Gilla
A.G
  • Laddar…
B
Jag kör deras kameror och är riktigt nöjd. Appen är smidig och enkel att använda med.

Jag kör 3st på utsidan av kåken. Valde då C2 pro för att få den lilla lampan som tänds och gör allt i färg+ att själva lampan skrämmer lite..
Bra bild, bra ljud. Kan inte klaga på något.
Köpte mina från Amazon som har lite kampanjer då och då på dem.

sen kör jag en enklare eufy inomhuskamera i garaget. funkar lika bra den.

• Gilla
A.G
  • Laddar…
B Bus1t skrev:
Jag kör deras kameror och är riktigt nöjd. Appen är smidig och enkel att använda med.

Jag kör 3st på utsidan av kåken. Valde då C2 pro för att få den lilla lampan som tänds och gör allt i färg+ att själva lampan skrämmer lite..
Bra bild, bra ljud. Kan inte klaga på något.
Köpte mina från Amazon som har lite kampanjer då och då på dem.

sen kör jag en enklare eufy inomhuskamera i garaget. funkar lika bra den.
Kan dessa anslutas med fast spänning och inte enbart via batteri?

• Gilla
johole
  • Laddar…
B
A A.G skrev:
Kan dessa anslutas med fast spänning och inte enbart via batteri?
Ja det är möjligt.. Bara låta "laddkabeln" sitta i. Men batterierna håller bra och du skruvar ner dem för hand på 5sekunder så jag kan inte se någon större vits med det.

B Bus1t skrev:
Ja det är möjligt.. Bara låta "laddkabeln" sitta i. Men batterierna håller bra och du skruvar ner dem för hand på 5sekunder så jag kan inte se någon större vits med det.
ok. Toppen. Bra räckvidd för Wi-Fi och hur långt når kamerorna.

Kan man ställa in att tex kamerorna aktiveras eller avaktiveras när mobilen är uppkopplat/nedkopplat på Wi-Fi?

A A.G skrev:
Kan man ställa in att tex kamerorna aktiveras eller avaktiveras när mobilen är uppkopplat/nedkopplat på Wi-Fi?
Du kan styra dem med geofencing.

C Carlf81 skrev:
Du kan styra dem med geofencing.
tack. Tyvärr verkar det funka sådär när man har flera användare (mobiler). Funkar dåligt med synkningen av platstjänster.

A A.G skrev:
tack. Tyvärr verkar det funka sådär när man har flera användare (mobiler). Funkar dåligt med synkningen av platstjänster.
Kanske värt att prova i Homekit eller Google Home istället?
Jag kör mina som de är och använder schema för att tysta notiser på helg/dag etc. Slippa tvåhundra pling för att kidsen spelar fotboll.

• Gilla
A.G
  • Laddar…
Kanske värt att prova schema ist.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.