968 läst ·
8 svar
968 läst
8 svar
Eu ecodesign.Boilers and combiboilers
Medlem
· västra götaland
· 1 015 inlägg
För att inte glömma alla "mysiga" kaminer...
Kan de verkligen förbjuda kaminer? Att en engelsman inte skall få köra sin öppna spis med hysteriskt dålig verkningsgrad för att någon byråkrat i Bryssel tycker det är fiffigt förbud? Det tror inte jag kommer att gå igenom. Däremot pannor kan de säkert förbjuda.
Hur skall de göra med polackerna då? De eldar ju fortfarande med kol hemma. Kan ju börja med det känns det som.
Hur skall de göra med polackerna då? De eldar ju fortfarande med kol hemma. Kan ju börja med det känns det som.
Medlem
· Halland
· 4 505 inlägg
Jag har faktiskt ögnat igenom lite. Handlar dels om att man vill energimärka pannor och brännare typ som man gör med vitvaror, dels att man vill förbjuda stenåldern. Kul att forummedlemmarna här verkar välkomna utvecklingen.
Polackernas brunkol kommer inte att drabbas. Polen och Tyskland lever på brunkol, politiskt omöjligt att förbjuda. Däremot kommer det att gälla utsläppskrav även där.
Sedan vad jag förstod (rapporterna är på byråkratiska) så laborerar man med ett antal olika scenarion där man faktiskt noterat att kostnaderna inte får bli orimliga. Men det är väl en gissning att syresensor och keramiskt infodrat eldutrymme kommer att krävas. Hoppas detta får ner priserna för tekniken. På bilsidan har det ju gått bra.
Polackernas brunkol kommer inte att drabbas. Polen och Tyskland lever på brunkol, politiskt omöjligt att förbjuda. Däremot kommer det att gälla utsläppskrav även där.
Sedan vad jag förstod (rapporterna är på byråkratiska) så laborerar man med ett antal olika scenarion där man faktiskt noterat att kostnaderna inte får bli orimliga. Men det är väl en gissning att syresensor och keramiskt infodrat eldutrymme kommer att krävas. Hoppas detta får ner priserna för tekniken. På bilsidan har det ju gått bra.
Klicka här för att svara