56 888 läst ·
167 svar
57k läst
167 svar
Ett piratskepp
Administrator
· Skåne
· 8 665 inlägg
Jag har flyttat en off topic diskussion om tryckt virke till en egen tråd: https://www.byggahus.se/forum/threads/tryckt-virke-i-byggen-till-barn.378837/
/Moderator
/Moderator
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "fuktmättat"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Jag har faktiskt också tänkt att bygga ett piratskepp. Vi får väl se om det någonsin blir av, eller om det blir något annat istället. Detta var hur som helst mycket inspirerande! Och imponerande. Gillar hur du tänker till med alla roliga detaljer, nivåskillnader och annat som gör det extra roligt att leka på. Hur ska barnen ta sig upp i skeppet? Änterhakar?
Tack tack. Jo det är meningen att inspirera! Det finns en höjdskillnad i trädgården redan, den blir kaj. Skeppet kommer sänkas ner lite också.T Tomas Eklund skrev:Jag har faktiskt också tänkt att bygga ett piratskepp. Vi får väl se om det någonsin blir av, eller om det blir något annat istället. Detta var hur som helst mycket inspirerande! Och imponerande. Gillar hur du tänker till med alla roliga detaljer, nivåskillnader och annat som gör det extra roligt att leka på. Hur ska barnen ta sig upp i skeppet? Änterhakar?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 313 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 313 inlägg
Klart skeppet ska ha kanoner. En sväng till VVS-butiken, deo-/hårspray, en gaständare och bakpotatis så bygger du en Spud Gun (potatiskanon). Byggt flera i mina dar. Kraften är imponerande. Grannens trästaket pulvriserades och ett uttjänt utebord i plast mötte sitt öde vid första provskjutningen.S hjulia skrev:En kompis pappa gjorde kanoner av avloppsrör till ett fort. I/utanpå röret hade han hållbara gummiband till en "platta" så att man kunde ladda i bollhavsbollar och skjuta iväg. Exakt hur han hade löst det minns jag inte men jag minns att vi hade väldigt roligt med kanonerna när vi kunde beskjuta inkräktarede sköt inte så hårt så det var ingen fara att rikta dem mot någon
Thomas59 skrev:
Klart skeppet ska ha kanoner. En sväng till VVS-butiken, deo-/hårspray, en gaständare och bakpotatis så bygger du en Spud Gun (potatiskanon). Byggt flera i mina dar. Kraften är imponerande. Grannens trästaket pulvriserades och ett uttjänt utebord i plast mötte sitt öde vid första provskjutningen.
Tror nog mer på bollhavsbollar i så fall, (inglasat uterum i närheten)![]()
Hobbysnickare
· Hanaskog
· 346 inlägg
Du är helt sanslöst duktig och kreativ