56 931 läst ·
167 svar
57k läst
167 svar
Ett piratskepp
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Kul bygge och vilken cliffhanger-tråd det är 
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Jag ser inga problem med det hela. Den byggs om till ett piratskepp. Den avancerar uppåt... från eka till piratskepp.. inte illa.
Huruvida vattnet är baserat på är väl oväsentligt
Huruvida vattnet är baserat på är väl oväsentligt
Ja det kommer ju ett visst skede då man måste ge upp.H Hinnersbocken skrev:
Det som grämer mig handlar i grunden om att jag ror väldigt mycket och det verkar vara så gott som omöjligt att få tag på en roddbåt med vettig skrovform. Allihop är de byggda för att drivas av en utombordsmotor inte av en eller två roende människor. Eller så är de byggda med låga sidor och stor mage och dåligt utlagda bogar som de finska insjöbåtarna och sådana båtar är dödsfällor på större vatten.
Under de senaste 10 åren har jag ju funderat en hel del på hur en bra roddbåt borde vara formad och hoppats hitta en åt mig....... och då känns det ju jäkligt att få se en båt med vad som ser ut att vara den exakt rätta skrovformen bli söndersågad.
Därav min reaktion.
Skulle jag ha tillräckligt med tid skulle jag gå till skogs och hugga några granar och bygga en roddbåt enligt mina egna ideer men jag skulle helst vilja ha en plastbåt som är lättskött och då måste man ju hitta en lämplig träbåt att använda som form då man plastar när det inte finns köpta plastroddbåtar som duger att ha i vattnet och ro med.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg