Hej,
Jag tänkte höra om någon har smarta tips på hur jag ska göra. Vi ska byta ut våra badrumsmöbler och jag har insett att den som är nu är "platsbyggd" och skapar lite bekymmer.
Då jag måste göra inverkan på underskåpet för VVS rör mm så kommer jag inte köpa några dyra skåp och riskera att förstöra mer än och fixa.
Jag vill byta ut underskåpet och högskåpet till ett underskåp som är 120 cm brett istället för nuvarande 60 cm.
Funderar på att köra på Ikea stommar och såga ut ett U för rören. Därefter täcka för den 10 cm breda glipan och gömma allt bakom.
Hur skulle ni gjort?
Jag tänkte höra om någon har smarta tips på hur jag ska göra. Vi ska byta ut våra badrumsmöbler och jag har insett att den som är nu är "platsbyggd" och skapar lite bekymmer.
Då jag måste göra inverkan på underskåpet för VVS rör mm så kommer jag inte köpa några dyra skåp och riskera att förstöra mer än och fixa.
Jag vill byta ut underskåpet och högskåpet till ett underskåp som är 120 cm brett istället för nuvarande 60 cm.
Funderar på att köra på Ikea stommar och såga ut ett U för rören. Därefter täcka för den 10 cm breda glipan och gömma allt bakom.
Hur skulle ni gjort?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 20 584 inlägg
Jag hade lämnat glipan på väggsidan så att det går att dra ut en låda utan att handdukarna är helt ivägen. Då blir det ingen glipa att täcka för.
Byter du underskåpet till ett 120 så får du byta eller flytta spegeln också så att den hamnar centrerat, annars kommer det att se fånigt ut.
Dra rören bakom ska inte vara något problem, moderna skåp har plats för rördragningar.
Byter du underskåpet till ett 120 så får du byta eller flytta spegeln också så att den hamnar centrerat, annars kommer det att se fånigt ut.
Dra rören bakom ska inte vara något problem, moderna skåp har plats för rördragningar.
AndersMalmgren skrev:
Jag är osäker på det men misstänker att det gjordes i samband med stambytet i lgh.
Troligtvis hemmasnickeri. Ikea saker är det iaf, dock inget i sortimentet nu.
Man har iaf inte tänkt på framtida byte av skåp, den saken är klar.
Rören till vänster om högskåpet går till ett bubbelbad och till höger om underskåpet till huvudstammen.
Jo tänkte byta ut spegeln till en modell som är snyggare, dock behålla storleken. Till vänster om den tänkte jag sätta upp en tavellist med en snygg tavla.
Men rör bakom går väl inte? Är inte riktigt med på hur du menar. Jag har ju avloppsröret att ta hänsyn till.
Glipan jag tänkte "gömma" är den till höger, dvs mot toastolen. Sorry för missförståndet.
Har även i motsatt hörn två maskiner som jag inte bestämt mig för hur jag gör.
Side by side upphöjda med skåp under och bänkskiva ELLER tvättpelare med ett skåp bredvid?!
Men rör bakom går väl inte? Är inte riktigt med på hur du menar. Jag har ju avloppsröret att ta hänsyn till.
Glipan jag tänkte "gömma" är den till höger, dvs mot toastolen. Sorry för missförståndet.
Har även i motsatt hörn två maskiner som jag inte bestämt mig för hur jag gör.
Side by side upphöjda med skåp under och bänkskiva ELLER tvättpelare med ett skåp bredvid?!
EasyCash skrev:
Om ni fick välja, skulle ni placera maskinerna bredvid varandra med bänkskiva ovanför eller tvättpelare plus förvaring i ett högskåp bredvid?
Medlem
· Blekinge
· 12 296 inlägg
Plus ställa maskinerna på ett underrede med förvaring i. Det sparar någons rygg vid tvätten.
Klicka här för att svara