Byggahus.se

Ett litet jiggbygge i form av en svarvputs (eller vad vi ska kalla det)...

1. P
    Medlem · Nivå 14
    Sanslöst! Jag blir helt stum.

Nu startar jag dansstudio.
    Anmälningar till kursen i fridans med start andre september är välkomna, likaså anmälningar till påbyggnadskursen, steg tre, i jazzdans som startar femtonde september är välkomna via mail. Anmälningar till dessa kurser är bindande.

Information ang barndanskurserna för småttingar upp till fem år samt rytmik för sjuttioplussare kommer upp på min hemsida så snart datum för dessa är spikade.
    Det har kommit mycket förfrågningar ang indiansk ande-dans, om det visar sig att min före detta verkstad är lämpad för detta kommer jag självklart att arrangera dylika kurser. Ni som är sugna får försöka hålla er lite till bara. Återkommer när jag har info.

@Ola C — Awesome!!!
    //Ronnie

• Laddar…
  2. Ola C
    Medlem · Nivå 23
    Fan jag läste bardans, blev helt till mig o leta febrilt efter anmälningsknappen...

Vet inte riktigt vad jag ska ha detta till än, hade ju ett specifikt "fyrkantig planka möter runt ben"-projekt som startade hela alltet med putsjiggen sen spåra det ur...:).

• Laddar…
  3. L
    Medlem Nivå 3
    Jag är lite dum nu men hade det inte funkat med en jigg i pelarborren och en forstnerborr? :)
    Jag gillar dina jiggs dock och de är mer mångsidiga :)

4. Ola C
    Medlem · Nivå 23
    För en helt rak planka som på första bilden i första inlägget i tråden skulle det funka om man tvingar lite hjälpplankor runt ämnet som hindrar urflisning.

Runda stavar skulle uppställningen bli lite mer besvärlig. Du behöver support på sidorna och på utgångssidan, annars flisar det. Betyder att du behöver en kloss med ett hål i som exakt matchar staven du ska borra i.

Vid vinklade hål tror jag borren vill vandra även med en hyfsat jigg. Om inte annat behövs ett vinklat styrhål i jiggen o det är rätt svårt att göra utan att borren vandrar.

Överlag är min lösning betydligt mer flexibel, exakt o snabbjobbad jämfört med att bygga borrjiggar varje gång och jag är övertygad att jag får bättre finish med färre urflisningar.

5. mattiasp
    Besserwisser · Nivå 18
    Lustigt, jag tänkte precis så, fast på rikssvenska. Bra att du förklarade i nästa mening. Det blir både roligare och mer kraftfullt/mustigt på skånska:)

• Laddar…
  6. R
    Medlem Nivå 8
    Hej där. Jag anmäler mig direkt. Alla kurserna!! Jag tar med mig min danspartner också. (Skottkärran) För det är ju den nivån jag känner att jag är på när man tar del av Ola's eminenta akrobatkonster i snickeriet.

Hatten av för sådana konster och konstnärer (y)(y)(y)
    /Thomas

• Laddar…