1 496 läst ·
10 svar
1k läst
10 svar
ett litet diskmaskinstips
Hej
Jag har ett tips som jag inte kan undanhålla er som håller på att planera kök.
Vi satte vår diskmaskin en bit upp i ett högskåp.
Eller snarare kapade skåpet för att få rum i bredd.
Vi har en grytlåda under, och mikro och ett par hyllor över.
Och varför är då detta bra?
Jo, arbetshöjden. Under korgen sitter på ungefär samma höjd som övre korgen brukar göra. Och övre korgen i brösthöjd.
Och det är såååååååååååå skönt att plocka i/ur disken.
Visst. Vid läckage blir det kanske lite mer skador, men vår maskin skall inte läcka. Och jag skall tänka på hur skön varje i- och urtagning varit när jag får riva högskåpet om trettio år för att maskinen läckt...
Jag tycker att det slår ugnen i högskåp varje dag i veckan.
Inte minst för att man använder diskmaskinen...varje dag i veckan...
Jag har ett tips som jag inte kan undanhålla er som håller på att planera kök.
Vi satte vår diskmaskin en bit upp i ett högskåp.
Eller snarare kapade skåpet för att få rum i bredd.
Vi har en grytlåda under, och mikro och ett par hyllor över.
Och varför är då detta bra?
Jo, arbetshöjden. Under korgen sitter på ungefär samma höjd som övre korgen brukar göra. Och övre korgen i brösthöjd.
Och det är såååååååååååå skönt att plocka i/ur disken.
Visst. Vid läckage blir det kanske lite mer skador, men vår maskin skall inte läcka. Och jag skall tänka på hur skön varje i- och urtagning varit när jag får riva högskåpet om trettio år för att maskinen läckt...
Jag tycker att det slår ugnen i högskåp varje dag i veckan.
Inte minst för att man använder diskmaskinen...varje dag i veckan...
Såja, vrid om kniven ännu mer bara...Nix skrev:
Just att placera diskmaskinen i arbetshöjd var ett krav från oss när vi skulle bygga. Nu visar det sig att med den planlösningen vi har, har vi ingen möjlighet att göra det på ett bra sätt... :'( :'(
Nämen visst är det opraktiskt med förhöjd diskmaskin...
Då kan man ju inte utnyttja barnarbete som man kan med en i vanlig höjd. Barnen får svårt att nå upp.
Dessutom så slipper man (när man är kort som jag) vatten som rinner längs ärmen när man sätter ner de välsköljda tallrikarna ;D
Hej hopp!
Dessutom så slipper man (när man är kort som jag) vatten som rinner längs ärmen när man sätter ner de välsköljda tallrikarna ;D
Hej hopp!
Jag diskar tyvärr under rinnande vatten :-[ !
Det har varit, det där med att spara vatten, det enda argumentet som jag kunde riktig köpa när vi diskuterade för eller emot diskmaskin. Annars tycker jag att det är jobbigt med all disk som skall samlas så att det blir "effektiv användning", som skall sen plockas ur och en till grej att städa...
Det har varit, det där med att spara vatten, det enda argumentet som jag kunde riktig köpa när vi diskuterade för eller emot diskmaskin. Annars tycker jag att det är jobbigt med all disk som skall samlas så att det blir "effektiv användning", som skall sen plockas ur och en till grej att städa...
Klicka här för att svara