Hej. Som ni kan se på videoklipp ser det ut som att det blivit ett hål genom råspånten . Resten av spånten i vinden ser jätte fin ut men just här är det svart. Har nyligen utifrån tvättat taket, impregnerat pannorna och målat de. Trät vid hålet är tort men det vita förmodligen underlagspapp är litee fuktig. Kan påpeka att de spöregnar ute i samband med min upptäckt.
Jag tänkte vänta och se om det blir värre med tanke på att jag gjort vid taket utifrån nyligen .
Men om det börjar sprida sig hur löser man detta ??
Taket original från 1960
Jag tänkte vänta och se om det blir värre med tanke på att jag gjort vid taket utifrån nyligen .
Men om det börjar sprida sig hur löser man detta ??
Taket original från 1960
Nej du sätter inte ett antennrör genom taketE etompau skrev:
Det är avluftningen från expansionskärlet som gått genom där.
Finns ju ingen anledning att krångla och sätta igen ett 4-5cm stort hål under unerlagspappen.
Skadorna på trät är från läckage längs röret från den tid då det fanns där. Så där ser det ut på de flesta gamla vindar.
OK. Ska inte sätta några antennrör genom taket.GoC skrev:
Nej du sätter inte ett antennrör genom taket
Det är avluftningen från expansionskärlet som gått genom där.
Finns ju ingen anledning att krångla och sätta igen ett 4-5cm stort hål under unerlagspappen.
Skadorna på trät är från läckage längs röret från den tid då det fanns där. Så där ser det ut på de flesta gamla vindar.
Stefan N skrev:
Tjena. Tack för svaret. Japp jag kollade på flera olika ställen det såg bra ut. Dätemot har jag inte kollat under just den platsen. Upptäckte detta idag nämligen. Haft 2 besiktningsmän där tidigare så har aldrig krympt in och kollat så mycket som jag gjorde idag. Dem nämde inte något om det.
Redigerat:
Klicka här för att svara
