Ska måla om ett rum som är tillbyggt till huset och fick en trevlig överraskning när jag tog bort tak listerna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Där väggen möter husväggen så drar det kallt:
Logga in
Skapa konto
Kan man täta detta med något särskilt?
På. Vissa ställen är det bräder men andra gips och spån:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sen när jag fortsatte så fann jag ett hål rakt upp till vinden:
Logga in
Skapa konto
Eftersom detta extra rum har en egen vindslucka utifrån med en vedbod nedanför är det lite krångligt att komma upp och titta. Men jag borde kunna sätta en bräda från vinden.
Men återigen då så undrar jag om det finns något vettigt sätt att täta på? En remsa fönsterdrev kanske?
Har köpt drev nu som jag tänkte sätta. En fundering, har spacklat en del väggar i rummet. Vore det dumt att trycka i lite spackel i skarven mellan takskiva och vägg och sedan lägga isoleringen på det?
Liksom spikar, skruvar, bygglim, tapeter, färg, spackel, gips, kakel, klinkers, plastmattor mm mm. Det kan man inte bry sig om.
Silikonfogar har fördelen att vara elastiska och spricker inte som t ex spackel (ibland även med glasfiberarmering) gör.
Liksom spikar, skruvar, bygglim, tapeter, färg, spackel, gips, kakel, klinkers, plastmattor mm mm. Det kan man inte bry sig om.
Silikonfogar har fördelen att vara elastiska och spricker inte som t ex spackel (ibland även med glasfiberarmering) gör.