918 läst ·
3 svar
918 läst
3 svar
Ett eller två lager asfalt
Jag håller på med projektering av min gård inkl. uppfart. Planen är att belägga ytan (ca 400 kvm) med asfalt. Mestadels är det personbilstrafik, men även sopbilen, slamtömningsbilen samt (ibland) lastbilstransporter gör sina besök. Gårdens form är så att de behöver vrida ratten ganska mycket för att vända.
Skulle ni satsa på två lager asfalt? Vilka lagertjocklekar i så fall?
Jag är inne på antingen 50mm ABT, alternativt 40mm (AG) + 40mm (ABT).
Skulle ni satsa på två lager asfalt? Vilka lagertjocklekar i så fall?
Jag är inne på antingen 50mm ABT, alternativt 40mm (AG) + 40mm (ABT).
Lite beroende på vilka krav du har på ytan estetiskt så hade jag nog föredragit att du börjar med 50-60mm AGF 16 i skede ett och dungar tillräcklig funktion för ändamålet, då har du sparat ett lager som du sedan kan lägga om cirka 10-20 år mest pang för pengenB buildman skrev:Jag håller på med projektering av min gård inkl. uppfart. Planen är att belägga ytan (ca 400 kvm) med asfalt. Mestadels är det personbilstrafik, men även sopbilen, slamtömningsbilen samt (ibland) lastbilstransporter gör sina besök. Gårdens form är så att de behöver vrida ratten ganska mycket för att vända.
Skulle ni satsa på två lager asfalt? Vilka lagertjocklekar i så fall?
Jag är inne på antingen 50mm ABT, alternativt 40mm (AG) + 40mm (ABT).
Klicka här för att svara