Jag håller på med projektering av min gård inkl. uppfart. Planen är att belägga ytan (ca 400 kvm) med asfalt. Mestadels är det personbilstrafik, men även sopbilen, slamtömningsbilen samt (ibland) lastbilstransporter gör sina besök. Gårdens form är så att de behöver vrida ratten ganska mycket för att vända.

Skulle ni satsa på två lager asfalt? Vilka lagertjocklekar i så fall?

Jag är inne på antingen 50mm ABT, alternativt 40mm (AG) + 40mm (ABT).
 
Har du råd så kosta på dig två lager, AG + ABT. Betydligt roligare om de håller än att få sprickor och behöva göra lagningar och få skarvar.
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
I Inteno- skrev:
Har du råd så kosta på dig två lager, AG + ABT. Betydligt roligare om de håller än att få sprickor och behöva göra lagningar och få skarvar.
Ja man vill inte råka ut för det. Får ta en funderare på det. Tack för ditt svar.
 
B buildman skrev:
Jag håller på med projektering av min gård inkl. uppfart. Planen är att belägga ytan (ca 400 kvm) med asfalt. Mestadels är det personbilstrafik, men även sopbilen, slamtömningsbilen samt (ibland) lastbilstransporter gör sina besök. Gårdens form är så att de behöver vrida ratten ganska mycket för att vända.

Skulle ni satsa på två lager asfalt? Vilka lagertjocklekar i så fall?

Jag är inne på antingen 50mm ABT, alternativt 40mm (AG) + 40mm (ABT).
Lite beroende på vilka krav du har på ytan estetiskt så hade jag nog föredragit att du börjar med 50-60mm AGF 16 i skede ett och dungar tillräcklig funktion för ändamålet, då har du sparat ett lager som du sedan kan lägga om cirka 10-20 år mest pang för pengen
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.