2 541 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Eternitskiva bakom elcentralen...
Halloj
Som rubriken lyder så har jag en fråga angående skivan bakom centralen... Stört mig länge på den men sen har jag så mycket annat för mig så jag glömmer det., Är den helt ofarlig som den sitter trots den är sågad o grejad i för att få plats där den sitter nu, den sattes säkert in på 60 talet. Fick höra att man kunde måla den för o vara på säkra sidan ? Funkar det och vilken färg är lämplig då tro ? Skivan i sig är ju rätt så liten...
MVH
Som rubriken lyder så har jag en fråga angående skivan bakom centralen... Stört mig länge på den men sen har jag så mycket annat för mig så jag glömmer det., Är den helt ofarlig som den sitter trots den är sågad o grejad i för att få plats där den sitter nu, den sattes säkert in på 60 talet. Fick höra att man kunde måla den för o vara på säkra sidan ? Funkar det och vilken färg är lämplig då tro ? Skivan i sig är ju rätt så liten...
MVH
Själva eternitskivan är ofarlig, det är eternitdammet som är farligt.
Vi hade eternit i alla våra frånluftskanaler och i tilluften till klädkammaren (självdrag) tills för några år sedan då vi satte in FTX. Vi har fortfarande eternit på utsidan av garageväggarna.
Vi hade eternit i alla våra frånluftskanaler och i tilluften till klädkammaren (självdrag) tills för några år sedan då vi satte in FTX. Vi har fortfarande eternit på utsidan av garageväggarna.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Inget att oroa sig för. Om du byter elcentral någon gång så kan man ju passa på att ta bort skivan. Du skall ju helst inte borra i skivan om man vill ha fram någon ny kabel till elcentralen.
Klicka här för att svara
