Hej!

Praktiserade som elektriker och fick uppgift att borra hål i eternitplattor ovanför mitt huvud, de satt 3dm ovanför.
Efter jag borrat ca 8-10 hål så får jag reda på att det är asbest i plattorna.
Hur stor/finns det någon risk för att jag kan få skador?
MVH
Orolig
 
nidas skrev:
Hur stor/finns det någon risk för att jag kan få skador?
Risken är minimal. Det rör sig endast om en kortvarig exponering. Så ta du det lugnt och sov gott. ;)
 
Immobil skrev:
Risken är minimal. Det rör sig endast om en kortvarig exponering. Så ta du det lugnt och sov gott. ;)
Tack snälla du!!
 
men nästa gång, se till att använda en RIKTIG andningsmask (inte en såndär papperkupa med gummisnodd) och använd gärna en blomspruta för att fukta och minska dammet (alla i rummet kanske inte har mask).

Du lär inte må dåligt av detta, varken nu eller senare, men någon borde ge din handledare en rejäl bredsida i bakdelen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.