Ska renovera badrummet i vår bostadsrätt. Våtrumsmatta och golv blir det. Nu till min fråga. Jag skulle jättegärna vilja ha Forbos Eternal Stone på golvet. Detta är inte ett godkänt våtrumsgolv. En bekant som själv är fd. golvläggare har dock lagt in den i sitt badrum. Ringde Forbos tekniska service och fick besked om att det gick utmärkt att lägga den så länge fallet mot brunnen inte var för kraftigt (1 cm på 50 cm). Då kunde det bli problem eftersom golvet inte är lika följsam som ett "vanligt" våtrumsgolv. Det skulle dock inte vara några problem med uppvik längs väggarna eller nedvik i brunnen.

Vågar jag lägga in detta golv? Kan golvläggaren ge mig några garantier, när golvet inte kan göra det?
Förmodligen kommer vi att flytta från bostadsrätten inom två år varför det naturligtvis känns bra om efterföljande ägare kan vara trygg med badrummet och jag slipper obehagliga överaskningar.

Om ni kollar in forbos eternal stone 12032 så kanske ni förstår bättre varför jag överhuvudtaget överväger att lägga in den. Snyggare än vilket våtrumsgolv som helst, tycker jag!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.