659 läst ·
4 svar
659 läst
4 svar
Essve ET-T hjälp jag får inte in skruvarna
Har precis provskruvat med konstruktionsskruv två bitar 45x170 som jag bygger en ram med för ett entrésteg.
Har efter tipps köpt essve ET-T där mittendelen av skruven hamnar just över mitten mellan de två träbitarna när jag skruvar in diagonalt.
Såg enkelt ut på en video på nätet (essves egen där de tipsar om hur man bygger altan) men i praktiken tar skruven totalstopp när den har gått ut första biten och ska fortsätta in i nästa. För det gör den inte det blir bara stopp.
Vad gör jag för fel, vad har jag missat?! Jättetacksam för hjälp 😊
Har efter tipps köpt essve ET-T där mittendelen av skruven hamnar just över mitten mellan de två träbitarna när jag skruvar in diagonalt.
Såg enkelt ut på en video på nätet (essves egen där de tipsar om hur man bygger altan) men i praktiken tar skruven totalstopp när den har gått ut första biten och ska fortsätta in i nästa. För det gör den inte det blir bara stopp.
Vad gör jag för fel, vad har jag missat?! Jättetacksam för hjälp 😊
F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 773 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 773 inlägg
Har använt et-t till ett altanbygge för tiotalet år sen. Vill minnas att det krävde en del av skruvdragaren och att det var viktigt att skruva in hela skruven i ett svep och inte stanna med den halvvägs.
Tror vi mest använde en slagskruvdragare till de skruvarna, men även en ”vanlig” blå bosch 18v orkade dra in den.
Tror vi mest använde en slagskruvdragare till de skruvarna, men även en ”vanlig” blå bosch 18v orkade dra in den.
Tusen tack jag lyckades! Med borrläget gick det som en dans med min DeWalt.
Klicka här för att svara