56 482 läst ·
213 svar
56k läst
213 svar
Ersättningskrav efter tillträde
Problemet är ju att säljarna alltid skall granska annonsen. Iom att den publiceras så har man också godkänt innehållet. Den kommer man inte undan.Farstatjej90 skrev:
Min uppfattning är att om mäklaren skrivit 2010 på något som är från 1985 så hade jag ersatt det och krävt det från mäklaren.
Men arbetskostnad förstår jag inte logiken i att betala. Det som är aktuellt är ju att ersätta värdet av det som utlovats minus värdet av det som faktiskt levererades.
Alltså vad hade huset kostat med matta från 2010 minus vad huset hade kostat med matta från 1985.
Det var ingen spekulation TS tänkte svara med. Att svara är allmän hyfs.
Är det?
Jag förtydligar.Dr Benz skrev:
Jag tänkte bara svara: "Vi kommer inte ersätta något."
Men detta eftersom skicket på mattan inte påverkat marknadsvärdet, men det i sig kanske är en spekulation, det köper jag.
Det är det jag säger. Om man lovar något och båda skriver på har det ett värde. Jag håller inte med om att man kan skita i det som lovats för att värdet är litet. Principen är att man skriver som det är i objektsbeskrivningen/annonsen.Dr Benz skrev:
Men jag hade aldrig betalat flera tusen. Så mycket är det inte som skiljer här.
Jo jag tycker att man skall svara så kort som möjligt och inte öppna upp för något litet att hugga efter.N noxxus skrev:
Nej nej. Men att gå efter mäklaren torde vara döfött. Det var det jag menade.Farstatjej90 skrev:
Det är det jag säger. Om man lovar något och båda skriver på har det ett värde. Jag håller inte med om att man kan skita i det som lovats för att värdet är litet. Principen är att man skriver som det är i objektsbeskrivningen/annonsen.
Men jag hade aldrig betalat flera tusen. Så mycket är det inte som skiljer här.
Nä, precis. För de hugger direkt!Dr Benz skrev:
De manipulerar allt man säger och vänder det till sin egen fördel. Det har de gjort under hela den här affären så nu är vi less. Därför kommer vi bara svara nej, precis som du och många andra säger.
Jag hoppas verkligen det.Dr Benz skrev:
De känns lite som rättshaverister som kräver en massa saker och att vi ska göra en massa saker för dem. Så har det varit under hela affären.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 620 inlägg
Så detta är alltså inte första tillfället dom varit jobbiga jävlar? Låt mig gissa att ni vid något tidigare tillfälle gett dom lillfingret?N noxxus skrev:
Det skulle i.s.f.v kunna vara anledningen att dom försöker med detta, att ta hela handen. Som sagt, vid första tecken på krångel är det bara att sätta ner foten. Annars fortsätter kraven och synpunkterna