Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Min uppfattning är att om mäklaren skrivit 2010 på något som är från 1985 så hade jag ersatt det och krävt det från mäklaren.

Men arbetskostnad förstår jag inte logiken i att betala. Det som är aktuellt är ju att ersätta värdet av det som utlovats minus värdet av det som faktiskt levererades.

Alltså vad hade huset kostat med matta från 2010 minus vad huset hade kostat med matta från 1985.
Problemet är ju att säljarna alltid skall granska annonsen. Iom att den publiceras så har man också godkänt innehållet. Den kommer man inte undan.

• Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
Det var ingen spekulation TS tänkte svara med. Att svara är allmän hyfs.

• Gilla
noxxus
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det var ingen spekulation TS tänkte svara med. Att svara är allmän hyfs.
Detta är i högsta grad spekulation…

”Jag kommer svara köparna att jag inte tänker ersätta något eftersom det inte påverkat marknadsvärdet och sen får det vara bra så.”

• Gilla
solofss2 och 6 till
  • Laddar…
Är det?

Dr Benz Dr Benz skrev:
Detta är i högsta grad spekulation…

”Jag kommer svara köparna att jag inte tänker ersätta något eftersom det inte påverkat marknadsvärdet och sen får det vara bra så.”
Jag förtydligar.
Jag tänkte bara svara: "Vi kommer inte ersätta något."
Men detta eftersom skicket på mattan inte påverkat marknadsvärdet, men det i sig kanske är en spekulation, det köper jag.

• Gilla
Newgolds och 7 till
  • Laddar…
Dr Benz Dr Benz skrev:
Problemet är ju att säljarna alltid skall granska annonsen. Iom att den publiceras så har man också godkänt innehållet. Den kommer man inte undan.
Ja, så är det. Där gjorde vi väl bort oss...

Farstatjej90
Dr Benz Dr Benz skrev:
Det är det jag säger. Om man lovar något och båda skriver på har det ett värde. Jag håller inte med om att man kan skita i det som lovats för att värdet är litet. Principen är att man skriver som det är i objektsbeskrivningen/annonsen.

Men jag hade aldrig betalat flera tusen. Så mycket är det inte som skiljer här.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
N noxxus skrev:
Jag förtydligar.
Jag tänkte bara svara: "Vi kommer inte ersätta något."
Men detta eftersom skicket på mattan inte påverkat marknadsvärdet, men det i sig kanske är en spekulation, det köper jag.
Jo jag tycker att man skall svara så kort som möjligt och inte öppna upp för något litet att hugga efter.

• Gilla
solofss2 och 5 till
  • Laddar…
Det är det jag säger. Om man lovar något och båda skriver på har det ett värde. Jag håller inte med om att man kan skita i det som lovats för att värdet är litet. Principen är att man skriver som det är i objektsbeskrivningen/annonsen.

Men jag hade aldrig betalat flera tusen. Så mycket är det inte som skiljer här.
Nej nej. Men att gå efter mäklaren torde vara döfött. Det var det jag menade.

• Gilla
noxxus
  • Laddar…
Dr Benz Dr Benz skrev:
Jo jag tycker att man skall svara så kort som möjligt och inte öppna upp för något litet att hugga efter.
Nä, precis. För de hugger direkt!
De manipulerar allt man säger och vänder det till sin egen fördel. Det har de gjort under hela den här affären så nu är vi less. Därför kommer vi bara svara nej, precis som du och många andra säger.

• Gilla
Newgolds och 12 till
  • Laddar…
N noxxus skrev:
Ja, så är det. Där gjorde vi väl bort oss...
Nja kanske. Ord KAN vara viktigare än man tror.

Men i detta läget är det mest obehag för er som mest troligt bara kommer dö ut.

• Gilla
noxxus
  • Laddar…
Dr Benz Dr Benz skrev:
Nja kanske. Ord KAN vara viktigare än man tror.

Men i detta läget är det mest obehag för er som mest troligt bara kommer dö ut.
Jag hoppas verkligen det.
De känns lite som rättshaverister som kräver en massa saker och att vi ska göra en massa saker för dem. Så har det varit under hela affären.

Farstatjej90
Dr Benz Dr Benz skrev:
Nej nej. Men att gå efter mäklaren torde vara döfött. Det var det jag menade.
Ja alltså beloppen här är så små så oavsett vem som ska betala blir det meningslöst.

• Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
N noxxus skrev:
Nä, precis. För de hugger direkt!
De manipulerar allt man säger och vänder det till sin egen fördel. Det har de gjort under hela den här affären så nu är vi less. Därför kommer vi bara svara nej, precis som du och många andra säger.
Så detta är alltså inte första tillfället dom varit jobbiga jävlar? Låt mig gissa att ni vid något tidigare tillfälle gett dom lillfingret?

Det skulle i.s.f.v kunna vara anledningen att dom försöker med detta, att ta hela handen. Som sagt, vid första tecken på krångel är det bara att sätta ner foten. Annars fortsätter kraven och synpunkterna

• Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
Ja alltså beloppen här är så små så oavsett vem som ska betala blir det meningslöst.
Stort tack för alla svar!

• Gilla
Farstatjej90 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.