19 926 läst ·
67 svar
20k läst
67 svar
Ersättning förstörd häck och staket
Hej, tack självklart inte att det är bättre, men tidigare försäkringsskafor hsr jag fått pengar och snlitat en byggfirma som ger garanti. här finns inga avtal det kommer en gubbe bsra som är konsult, bör jag kräva något papper eller garanti från msthem ? hur skall det se ut i så fall ?
Vad fan ska du ha för garanti på av Mathem? Att den nya busken får tillräckligt många blad? Självklart får du garanti på utfört jobb av Veterankraft, vad tror du? Sitt still i båten och lugna ner dig!O olof63 skrev:
Jo, det fungerar så. Bara man använder sig av ett företag som sysslar med den typen av skador. Om det sedan är en plåtverkstad hos Volvo, mekonomen eller en lokal verkstad spelar ingen roll. Man kan inte kräva vilket företag! Du försöker bara vara en lustigkurre, vilket är pinsamt i sig.C cpalm skrev:
Jag har råkat ut för nästan samma sak. I mitt fall slutade killens färd vid ett fruktträd och drog med sig häck, staket och sabbade gräsmatta och studsmatta.
Det är lastbilens försäkringsbolag, alltså deras fordonsförsäkring, som ska täcka detta. Inte ditt försäkringsbolag.
Du kommer behöva fixa fram en egen entreprenör och få offerten godkänd av försäkringsbolaget.
Det är lastbilens försäkringsbolag, alltså deras fordonsförsäkring, som ska täcka detta. Inte ditt försäkringsbolag.
Du kommer behöva fixa fram en egen entreprenör och få offerten godkänd av försäkringsbolaget.
Va f-n, skall du hit och trolla sönder den här tråden också?S Stadsfiskalen skrev:
Nej men stopp och belägg!O olof63 skrev:
Mathem vet förmodligen inte om att det är deras lastbils försäkring som måste kopplas in. Det är försäkringsbolaget som ska sköta allt, inte Mathem via Veterankraft för att de inte förstår bättre...
Om du lyckas få rätsida på detta så är det du själv som kommer få ta kontakt med valfri entreprenör och sedan ska du skicka offerten till försäkringsbolaget som då får godkänna.
MatHem vill/kan kanske inte utnyttja försäkringen för det här ärendet av någon anledning.
De goda nyheterna är ju att de tar på sig att fixa det.
Sen är det kanske läge att ta en koll vem Veterankraft skickar vid starten på jobbet.
Är det en erfaren anläggningsarbetare, eller är det "Händige Harry".
De goda nyheterna är ju att de tar på sig att fixa det.
Sen är det kanske läge att ta en koll vem Veterankraft skickar vid starten på jobbet.
Är det en erfaren anläggningsarbetare, eller är det "Händige Harry".
Ojoj spännnande hetta i tråden, jag tog in en offert från grannens trädgårdskllle, ca 40 tkr ink moms. Det jag unte förstår är vem jag skall vända mig till ifall staketet, gjutnjng mm inte håller. Det är ju inte Veterankraft som är entreprenör, de skickar ju hit en timanställd, känns sådär att ringa honom om typ två år.
Moderator
· Stockholm
· 57 810 inlägg
Men om man tittar på skadorna på första bilderna. Att det skulle kosta 40k låter rätt överdrivet.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Du måste skilja mellan en skada på en bil och gräsmatta. Finns lite fler regler att följa. Resultatet måste bli rätt.C cpalm skrev:
Det är lättare att få ordning på en gräsmatta än å lacka om en bil.
Men oavsett är det inte säkert att man får välja.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Varför skulle en trädgårds firma gjuta bättre stolpar? Den firman skickar ut 1 eller 2 man. Du. Vet inte mer att de gör ett bättre jobb. Du kommer inte kunna ringa killen som gjorde jobbet om 2år.O olof63 skrev:Ojoj spännnande hetta i tråden, jag tog in en offert från grannens trädgårdskllle, ca 40 tkr ink moms. Det jag unte förstår är vem jag skall vända mig till ifall staketet, gjutnjng mm inte håller. Det är ju inte Veterankraft som är entreprenör, de skickar ju hit en timanställd, känns sådär att ringa honom om typ två år.
Du får ringa företaget och hoppas de finns kvar.
Det är väl samma sak med Veterankraft?
Vem som betalar skadan är egentligen ointresserant. Bara det blir gjorg
En fordonsförsäkrings självrisk borde inte vara tokhög, men jag har förstås inte koll på hur MatHem försäkrar sina lastbilar och vilka självrisker de valt.I Gsssson skrev: