F fribygg skrev:
Nybygge?
Ligger din fastighet utanför detaljplan fattar jag inte varför du skulle behöva söka bygglov för en vanlig tillbyggnad.
Det är bara små tillbyggnader som är lovbefriade utanför plan, och då måste fastigheten dessutom vara utanför sammanhållen bebyggelse. Om personens fastighet ligger nära planlagt område är det garanterat inte utanför sammanhållen bebyggelse.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
E eemeliie skrev:
Det är bara små tillbyggnader som är lovbefriade utanför plan, och då måste fastigheten dessutom vara utanför sammanhållen bebyggelse. Om personens fastighet ligger nära planlagt område är det garanterat inte utanför sammanhållen bebyggelse.
Jag ber om ursäkt till TS för min tråd kapning, mitt svar var självklart riktat till @Mike Andersson ur vars inlägg jag inte lyckades läsa ut att fastigheten ligger innom samlad bebyggelse eller att han har fler grannar än Slobodan.
Du @eemeliie är kanske verksam i berörd kommun och sitter inne på mer information än vi vanliga forumdeltagare?

Dåså, bara att lunka på och vänta på att 10år har gått så att man slipper bry sig :)

E eemeliie skrev:
Sanktionsavgifternas storlek är fastställda i PBF, så det är inget kommunerna själva bestämmer. Däremot har nämnden i några fall möjlighet att sänka avgiften till hälften eller en fjärdedel och det kan ju bli mer godtyckliga bedömningar för om kraven är uppfyllda för det.

Varken lotteri eller dagsform, skulle säga inkompetens hela vägen upp till Mark- och Miljööverdomstolen.

• Gilla
Brieffe
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.