Jag kommer strax att börja renovera mitt gamla badrum (2,8m x 2,1m) och kommer i samband med detta att dra in vattenburen golvvärme (12 mm pex). Nuvarande golv i består i övriga huset av oisolerad platta på mark med liggande reglar samt det ursprungliga trägolvet. Ovan på detta Uponor 30mm golvvärmeskiva i cellplast och slutligen parkett. Sluthöjd 180mm ovan plattan.
I badrummet är det dock en betongsockel upp till färdigt golv.
Min plan är att bila bort sockeln och ersätta denna med cellplast som jag sedan gjuter ovanpå för att slutligen belägga med klinkers. I betongskiktet tänker jag mig då ett eller två armeringsnät och 12mm pex för golvvärmen.
Denna betongplatta tänker jag mig fästa mot väggarna med halvt inskruvad skruv typ fransk träskruv vilkas skalle då sticker in i betongplattan för att minimera rörelse mot tätskiktet.
Mina frågor är i princip hur tunn jag kan göra plattan utan att inverka på tätskikt/beläggning och om hela idén verkar sund.
Observera att jag vet att isoleringen är väldigt klen kontra önskvärd (därav önskan att minimera betongplattan)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.