Hej

Vi tänkte byta ut våra gamla fönster men undrar om hur offerter ser ut från olika företag.

Hur har ni gjort, plockar ni bara offerter från en massa företag innan ni köper?

Mvh

Hej och välkommen till forumet!

Kan vi få se bild på dina nuvarande fönster?

F fribygg skrev:
Hej och välkommen till forumet!

Kan vi få se bild på dina nuvarande fönster?
Tack så ser det ut idag med 2 glas fönster, blir väldigt kallt på vintern och nu börjar det närma sig.

• Fönster med tvåglas isolering, vita fönsterbrädor med växter och en lampa, utsikt mot trädgård och hus, blå gardiner på var sida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är utsidan av fönstren man behöver se för att kunna avgöra om de är ruttna och bortom räddning eller bara i behov av vanligt underhåll.

• Gilla
Soren11
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det är utsidan av fönstren man behöver se för att kunna avgöra om de är ruttna och bortom räddning eller bara i behov av vanligt underhåll.
Dom ser ju bra ut tycker jag men det blir väldigt kallt på glasen under vintern.

• Fönster med persienner i brun träram, vitmålad tegelvägg och växter framför. Tak med plåt och plastpanel.
    Skapa konto
Utsidan tyder inte på att du behöver byta fönster.

• Gilla
Soren11
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Utsidan tyder inte på att du behöver byta fönster.
Finns det något sätt man kan uppgradera till 3 fönster utan att byta på nytt eller dra ner värmekostnaderna utan att byta ut, är det mer lönsamt att ta ut 2 glasen och sätta in 3 glas?

Vid fönster köp skulle jag ta reda på vilka fönster jag vill ha och begära in priser på dem från minst tre håll, varav en bör vara din lokala bygghandlare.

• Gilla
Soren11
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Vid fönster köp skulle jag ta reda på vilka fönster jag vill ha och begära in priser på dem från minst tre håll, varav en bör vara din lokala bygghandlare.
Är det lönsamt med PVC fönster eller värt med trä?

Uppskattar all hjälp på den här frågan

Har du fräscha lister i fönstren? Är drevningen mellan vägg och karm fullgod?

F fribygg skrev:
Har du fräscha lister i fönstren? Är drevningen mellan vägg och karm fullgod?
Det blåser kallt från karmen också under vintern, jag tror på att det är nog bäst vi byter ut dom helt 👍

S Soren11 skrev:
Är det lönsamt med PVC fönster eller värt med trä?

Uppskattar all hjälp på den här frågan
Plastfönster är en nödlösning anser jag. Om du är född för minst nittio år sen, inte har några arvingar som vill ta över huset och inte kan eller vill underhålla fönstren nått mer i ditt liv skulle det kunna vara ett alternativ om du ser dåligt eller inte alls bryr dej om hur fönstren ser ut.

• Gilla
  • Älska
Chrzan och 1 till
  • Laddar…
S Soren11 skrev:
Det blåser kallt från karmen också under vintern, jag tror på att det är nog bäst vi byter ut dom helt 👍
Blåser det kallt behöver det nog drevas och bytas lister

• Gilla
Chrzan
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Plastfönster är en nödlösning anser jag. Om du är född för minst nittio år sen, inte har några arvingar som vill ta över huset och inte kan eller vill underhålla fönstren nått mer i ditt liv skulle det kunna vara ett alternativ om du ser dåligt eller inte alls bryr dej om hur fönstren ser ut.
Jag såg att min granne bytte till Isofönster PVC på insidan och Alu utanpå.

Det är 20% billigare men hur mycket bättre är det

Lägger upp en bild jag tog hos grannen när det blev klart

Ser ut som helt vanliga trä/alu fönster men i själva verket är det PVC.

Min fråga är varför inte PVC varför Trä?

• Rött trähus med vita fönsterkarmar av PVC och aluminium som imiterar trä. Fyra fönster syns mot en klarblå himmel.
    Skapa konto
Min fråga är varför du ska byta, det lär aldrig löna sej ekonomiskt och dina fönster ser ju ut att vara i skapligt skick..

• Gilla
Chrzan och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.