Det är paradoxalt viktigare att kunna ladda med hög ström för en laddhybrid än för en ren elbil. Detta eftersom man ofta vill ladda snabbt när man kommer hem med tomt batteri. En ren elbil kör man sällan tomt på batteriet.
 
AlfaHannes AlfaHannes skrev:
Hur lång tid tar det att ladda fullt batteri?
Jag vet faktiskt inte eftersom jag oftast bara kör en sväng per dag och bilen hinner ladda mellan turerna. Vad jag förstått av den här tråden går det förstås fortare att ladda via laddstation, men inte i närheten så effektivt som med ren elbil då Passat laddhybrid laddar med enfas. Nu vet jag knappt vad jag pratar om och om jag har rätt, men så har iallafall jag tolkat det?!
Sedan kan jag känna att det inte är hela världen om bilen inte hinner ladda fullt mellan turerna, för då kan man köra i hybridläge som ändå är mycket snålare än ren bensin.
 
C carler skrev:
Vad jag förstått av den här tråden går det förstås fortare att ladda via laddstation, men inte i närheten så effektivt som med ren elbil då Passat laddhybrid laddar med enfas. Nu vet jag knappt vad jag pratar om och om jag har rätt, men så har iallafall jag tolkat det?!
Du har i huvudsak tolkat det rätt. Passat GTE kan maximalt ladda med 3,6 kW. Med medföljande laddkabel maximalt 2,3 kW. Laddstolpar för växelström kan ofta ladda med 22 kW om bilen kan ta emot det. Pratar vi snabbladdare är det ofta 50 kW. Och så har vi Teslas laddare som jag har för mig kan komma upp i 150 kW.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Är det bara jag eller är det ofta svårt att koppla upp mot WeConnect för er andra också?
Har provat både webben och appen men det har inte gått på flera timmar idag.
Den bara står och väntar på data ("Data laddas...") tills webbläsaren ger upp.

Samma igår. Men däremellan har det fungerat hyfsat...
 
We Connect är riktigt ordentligt nere nu!
Rekommenderar facebookgruppen Passat Golf GTE Sverige med nästan 3000 medlemmar .. man får ganska fort info där om något strular.
 
Miles Miles skrev:
Rekommenderar facebookgruppen
Hmm, är inte med i FB av principiella skäl...
 
En möjligen fånig fråga, men aktualiserad av att jag häromdagen satt i bilen när jag fick ett telefonsamtal:
Vilken är metoden för att besvara ett inkommande samtal i en Passat GTE av modell 2020?
Jag blev överraskad av samtalet (som var från VW) och svarade som vanligt med att pilla på mobilen, men samtalet hamnade i bilens mediasystem i stället för i telefonen.
Efteråt insåg jag att det måste finnas något sätt att svara på inkommande samtal och letade i bilens handbok.
Men där står bara hur man själv ringer upp från bilen mm, men inget om att besvara samtal...

TIDIGARE FRÅGOR
Jag har frågat om annat här också och blivit hänvisad till VW forum, där jag skapade en tråd för mina egna frågor.
Här har jag nu noterat "lösningen" på det jag fått information om/listat ut själv.
Lite besviken är jag nog ang min splitter nya bil.
 
Redigerat:
På min bil kommer det upp nått i infotainmentsystemet där man kan svara.
 
B Bo Berglund skrev:
En möjligen fånig fråga, men aktualiserad av att jag häromdagen satt i bilen när jag fick ett telefonsamtal:
Vilken är metoden för att besvara ett inkommande samtal i en Passat GTE av modell 2020?
Jag blev överraskad av samtalet (som var från VW) och svarade som vanligt med att pilla på mobilen, men samtalet hamnade i bilens mediasystem i stället för i telefonen.
Efteråt insåg jag att det måste finnas något sätt att svara på inkommande samtal och letade i bilens handbok.
Men där står bara hur man själv ringer upp från bilen mm, men inget om att besvara samtal...

TIDIGARE FRÅGOR
Jag har frågat om annat här också och blivit hänvisad till VW forum, där jag skapade en tråd för mina egna frågor.
Här har jag nu noterat "lösningen" på det jag fått information om/listat ut själv.
Lite besviken är jag nog ang min splitter nya bil.
använder du Carplay? Då går väl telefonen över i billäge när du slår på tändningen, det är liksom hela idén med Carplay, om du bara använder BT är det bara att växla på telefonen när du svarat om inte det är automatiskt på din telefon när du svarar i den.
 
Icewing1 Icewing1 skrev:
använder du Carplay? Då går väl telefonen över i billäge när du slår på tändningen, det är liksom hela idén med Carplay, om du bara använder BT är det bara att växla på telefonen när du svarat om inte det är automatiskt på din telefon när du svarar i den.
Androidtelefon... Samsung Galaxy S7 är vad jag har. Carplay är väl Apple?

Men jag har lyckats installera Android Auto (som inte finns på Google Play tyvärr) via infolänkar jag tipsades om här.
Då måste jag ansuta telefonen via USB dock och det är ju opraktiskt om man skall ut ur och in i bilen ofta. Bluetooth däremot verkar vara automatiskt och det var därför telefonen var uppkopplad utan att jag gjort något särskilt.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
På min bil kommer det upp nått i infotainmentsystemet där man kan svara.
Om man svarar via infotainment, betyder det att man skall börja fibbla med skärmen medan man kör? Hade hoppats på nånting som kunde göras via ratt-knapparna eller liknande, alternativt automatiskt svara på inkommande samtal.
Dvs "hands-free"...
 
  • Gilla
HusClaes
  • Laddar…
B Bo Berglund skrev:
Hade hoppats på nånting som kunde göras via ratt-knapparna eller liknande.
Hur ser rattknapparna ut? Finns det inte en ”telefonlur” där bland knapparna?
 
R roli skrev:
Hur ser rattknapparna ut? Finns det inte en ”telefonlur” där bland knapparna?
Så här är det på ratten:
Bilratt med multifunktionsknappar inklusive en knapp med ansiktsymbol och samtalshantering.

Knappen med ansiktet till vänster på höger sida leder till en visning av meddelande av typen "Funktionen finns inte" (kommer inte ihåg exakt vad där stod).

Och så här ser Phone-sidan ut:
Bilens infotainmentsystem visar Phone-menyn med en lista över samtal och knappen "Lägg till favorit".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Man ser en "knapp" benämnd "Samtal" men den visar en lista över samtal....
 
Hmmm, ser ju nästan ut som om det gjort det sämre att svara i tfn, än hur det var tidigare?
Då fanns det ju en ”lurknapp” att trycka på när man svarade/la på....
 
Är det inte bara att svara med knappen högst upp till vänster på högra sidan av ratten .. så är det på min MY17.
Finns ett väldigt enkelt sätt annars .. på min S7 Edge har jag inställt att den ska svara automatiskt när mobilen är uppkopplad på bluetooth .. men passar så klart inte alla.
Jag kör Android Auto = väldigt smidigt att starta samtal, musik, ställa frågor m.m. enkelt med röststyrning. Typ: "Hej Google .. ring frugans mobil".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.