Huddingebo Huddingebo skrev:
Jag har möjlighet att få ut en gte på jobbet men då vet jag att det idag mest handlar om ett speciellt intresse.
Jag hoppas att du inte citerar mig för den vetskapen. Jag har ingen aning. Men jag är mycket nöjd med bilen.
 
Ja jag kommer inte gå tillbaka till ren fossilbil vid nästa bilbyte. Men troligtvis en ren elbil.

Pendlar nästan uteslutande på el, tyckte en gång att bilen lät jäkligt skum, sen kom jag på att den gått över till hybridläge på en lite längre resa och att det var fossilmotorn som lät.
 
  • Gilla
Durre och 1 till
  • Laddar…
A Avemo skrev:
Jag hoppas att du inte citerar mig för den vetskapen. Jag har ingen aning. Men jag är mycket nöjd med bilen.
Du såg ju att jag citerade dig.
Jag tänkte att jag hade räknat fel eller att man kanske kan räkna hem bilen på något sätt jag har missat, tex att man har mycket solceller på taket osv.
Men jag tror att jag har fått svar på mina frågor.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Nä, den går ju via nätet. Testa din bil här. [länk]
[länk]
Har ingen sim .. så funkar inte.
 
Car net ska du ju kunna använda då.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Car net ska du ju kunna använda då.
Jag testade på den här sidan och fick svar att jag inte har det.
"We Connect och Car-Net är tyvärr inte tillgängliga för ditt fordon"
 
Trodde alla kunde ha Car net, det är ju en liten plugg man sätter i bilen.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Trodde alla kunde ha Car net, det är ju en liten plugg man sätter i bilen.
Det är appen We Connect Go .. man kopplar in den med en dataplugg + bluetooth på mobilen. Har den och den fungerar riktigt uselt, tappar kontakt hela tiden och har ingen anpassning för hybrid-bilar så ganska ointressant.

We Connect (fd Car-Net) kopplas in mha ett simkort? i bilen .. vet inte vad som skiljer exakt men då är ju bilen uppkopplad hela tiden så du kan sätta på p-värmaren m.m mha appen We Connect. Vet inte om den är bättre anpassad för GTE:n.
 
Redigerat:
Har de ändrat det också, eller skiljer det sig mellan infotainmentsystemen?

Jag kan köra we connect till min utan att ha sim i bilen, då funkar den bara till att starta laddning och liknande, ej skicka positioner till navigator.

Vill jag hämta kartuppdateringar måste jag koppla upp bilen mot wifi (ingen Blåtandstethering :().
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Har de ändrat det också, eller skiljer det sig mellan infotainmentsystemen?
Jag kan köra we connect till min utan att ha sim i bilen, då funkar den bara till att starta laddning och liknande, ej skicka positioner till navigator.
Vill jag hämta kartuppdateringar måste jag koppla upp bilen mot wifi (ingen Blåtandstethering :().
Vet inte exakt vad som krävs .. om det är antingen navigator eller simkortsplats!?
Hur kopplar du upp mot wifi?
 
Jag trodde det var en feature som var standard på GTE just i och med laddningen, bilen har ett inbyggt sim som går till just de funktionerna.
Men vid närmare eftertanke så kanske det är just nav som gör det, man nyttjar att man har internetkoppling för trafikvarningar och så.

Jag har en tidig 2017 med stora nav (sen 2017 kom med navigatorn utan ratt).

Det fanns tydligen SIM som tillval, och då hade man fått kartuppdateringar och möjlighet att skicka mål till nav via appen.
 
Miles Miles skrev:
Jag testade på den här sidan och fick svar att jag inte har det.
"We Connect och Car-Net är tyvärr inte tillgängliga för ditt fordon"
Alla GTE har haft uppkoppling sedan start. Krävs att man betalar för tjänsten efter 3 år. Jag fick precis 1 gratis år för att det har krånglat för många.

Så, har du en GTE har du möjlighet.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Trodde alla kunde ha Car net, det är ju en liten plugg man sätter i bilen.
Nej nej, det är inget som ska pluggas in,
 
R RealElwood skrev:
Alla GTE har haft uppkoppling sedan start. Krävs att man betalar för tjänsten efter 3 år. Jag fick precis 1 gratis år för att det har krånglat för många.

Så, har du en GTE har du möjlighet.
Ok .. förvirringen är total, får åka ner till VW o be dom reda ut det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.