774 587 läst ·
3 928 svar
775k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
Ja jag kommer inte gå tillbaka till ren fossilbil vid nästa bilbyte. Men troligtvis en ren elbil.
Pendlar nästan uteslutande på el, tyckte en gång att bilen lät jäkligt skum, sen kom jag på att den gått över till hybridläge på en lite längre resa och att det var fossilmotorn som lät.
Pendlar nästan uteslutande på el, tyckte en gång att bilen lät jäkligt skum, sen kom jag på att den gått över till hybridläge på en lite längre resa och att det var fossilmotorn som lät.
Du såg ju att jag citerade dig.A Avemo skrev:
Jag tänkte att jag hade räknat fel eller att man kanske kan räkna hem bilen på något sätt jag har missat, tex att man har mycket solceller på taket osv.
Men jag tror att jag har fått svar på mina frågor.
Jag testade på den här sidan och fick svar att jag inte har det.Stefan N skrev:
"We Connect och Car-Net är tyvärr inte tillgängliga för ditt fordon"
Det är appen We Connect Go .. man kopplar in den med en dataplugg + bluetooth på mobilen. Har den och den fungerar riktigt uselt, tappar kontakt hela tiden och har ingen anpassning för hybrid-bilar så ganska ointressant.Stefan N skrev:
We Connect (fd Car-Net) kopplas in mha ett simkort? i bilen .. vet inte vad som skiljer exakt men då är ju bilen uppkopplad hela tiden så du kan sätta på p-värmaren m.m mha appen We Connect. Vet inte om den är bättre anpassad för GTE:n.
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
Har de ändrat det också, eller skiljer det sig mellan infotainmentsystemen?
Jag kan köra we connect till min utan att ha sim i bilen, då funkar den bara till att starta laddning och liknande, ej skicka positioner till navigator.
Vill jag hämta kartuppdateringar måste jag koppla upp bilen mot wifi (ingen Blåtandstethering
).
Jag kan köra we connect till min utan att ha sim i bilen, då funkar den bara till att starta laddning och liknande, ej skicka positioner till navigator.
Vill jag hämta kartuppdateringar måste jag koppla upp bilen mot wifi (ingen Blåtandstethering
Vet inte exakt vad som krävs .. om det är antingen navigator eller simkortsplats!?13th Marine skrev:
Har de ändrat det också, eller skiljer det sig mellan infotainmentsystemen?
Jag kan köra we connect till min utan att ha sim i bilen, då funkar den bara till att starta laddning och liknande, ej skicka positioner till navigator.
Vill jag hämta kartuppdateringar måste jag koppla upp bilen mot wifi (ingen Blåtandstethering).
Hur kopplar du upp mot wifi?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
Jag trodde det var en feature som var standard på GTE just i och med laddningen, bilen har ett inbyggt sim som går till just de funktionerna.
Men vid närmare eftertanke så kanske det är just nav som gör det, man nyttjar att man har internetkoppling för trafikvarningar och så.
Jag har en tidig 2017 med stora nav (sen 2017 kom med navigatorn utan ratt).
Det fanns tydligen SIM som tillval, och då hade man fått kartuppdateringar och möjlighet att skicka mål till nav via appen.
Men vid närmare eftertanke så kanske det är just nav som gör det, man nyttjar att man har internetkoppling för trafikvarningar och så.
Jag har en tidig 2017 med stora nav (sen 2017 kom med navigatorn utan ratt).
Det fanns tydligen SIM som tillval, och då hade man fått kartuppdateringar och möjlighet att skicka mål till nav via appen.
Alla GTE har haft uppkoppling sedan start. Krävs att man betalar för tjänsten efter 3 år. Jag fick precis 1 gratis år för att det har krånglat för många.Miles skrev:
Så, har du en GTE har du möjlighet.
