N mnage_ask skrev:
Jag kan gå in under maps, söka en adress, trycker på knappen "använd i fordonet" men då får jag alltid ett felmeddelande att kontrollera internet anslutningen.
Samma här! Har också en MY2020 men får detta meddelande fast jag har en jättestark fiberuppkoppling via WiFi till telefonen.
Antagligen är det bilen som kopplar upp sig med röksignalering eller liknande....
 
Säljaren (inte privatperson, så han har alltså ingen personlig erfarenhet av bilen) till min bil pratade om att man via appen (We Connect? Finns det någon annan app?) ska kunna aktivera bensinvärmaren.
Jag har försökt leta runt lite men hittar inget jag tycker stämmer.
Nu var inte köpet avhängigt på just den frågan, men trevligt om det stämmer. Någon som kan visa/berätta hur det i så fall ska se ut när man gör detta?
 
Ja, bensinvärmaren kan startas med appen (We Connect).
 
tveksamt tveksamt skrev:
We Connect? Finns det någon annan app?
Inte vad jag vet.

tveksamt tveksamt skrev:
Någon som kan visa/berätta hur det i så fall ska se ut när man gör detta?
Jag har ingen aning om det går på GTE men på "normala" VW kan man det. Det är typ det första man ser när man startar We Connect:

Skärmdump av We Connect-appen som visar bilens räckvidd och menyval för fordonsinställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ser du inte det så går det kanske inte? Samtidigt verkar det märkligt om det tagit bort denna rätt "självklara" funktion. Någon annan vet garanterat bättre.

Att sen "We Connect-tekniken" fungerar sisådär, om man är positiv, är en annan sak...
 
Det ser likadant ut på GTE.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Ne, för mig ser det ut såhär.. /:
Störande.
Bild på en bil och en app som visar batteristatus och inställningar för luftkonditionering, laddning och fönsteruppvärmning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
På gamla GTE går det via separat fjärrkontroll för att starta bensinvärmaren.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Säljaren (inte privatperson, så han har alltså ingen personlig erfarenhet av bilen) till min bil pratade om att man via appen (We Connect? Finns det någon annan app?) ska kunna aktivera bensinvärmaren.
Jag har försökt leta runt lite men hittar inget jag tycker stämmer.
Nu var inte köpet avhängigt på just den frågan, men trevligt om det stämmer. Någon som kan visa/berätta hur det i så fall ska se ut när man gör detta?
Jag aktiverade bensinvärmaren i min bil (MY21) senast igår, ute på fältet (har fjärrkontrollen ligger hemma). Fungerade fin-fint med We Connect (surprise, då den buggat så otroligt mkt). Jag använder Android versionen, det finns en funktion som heter "Auxiliary heater" på startsidan (Vehicle tab) man kommer till i appen. Det står massa om "air conditioner osv.." men jag ignorerade det och körde på. Bilen blev varm och skön, stod alltså inte på laddning.
 
Räckvidden tyder på det mindre batteriet, som tex en MY2017. Där går det inte att starta bensinvärmaren med appen. Den funktionen kom först i senare årsmodell, osäker på exakt vilken.
 
E egge skrev:
Räckvidden tyder på det mindre batteriet, som tex en MY2017. Där går det inte att starta bensinvärmaren med appen. Den funktionen kom först i senare årsmodell, osäker på exakt vilken.
Årsmodellen är 2018 så det förklarar saken.
 
J
E egge skrev:
Räckvidden tyder på det mindre batteriet, som tex en MY2017. Där går det inte att starta bensinvärmaren med appen. Den funktionen kom först i senare årsmodell, osäker på exakt vilken.
Jag har en 2020 års modell. Jag lyckas i princip aldrig göra nåt med appen, iallafall inte när jag vill göra det... Så glöm appen. Är det en viktig fråga, köp en annan bil... Räkna med att appen eller menyn i bilen tar 1-2 minuter att "aktivera" en funktion i och i 75% av fallen så misslyckas det i något skede. Jag har gått ned på lunchen på jobbet och ryckt i sladdar och stängt av och på bilen för att få det att funka. Jag blir bara förbannad och har slutat använda allt vad ivägkörningstider heter.
 
För mig fungerar appen för det mesta bra, förutom att den är otroligt seg att "starta upp". Men jag använder den nästan aldrig, däremot använder min hemautomation integrationen till weconnect som gör dessa funktioner väldigt användbara. Till exempel så tar jag inte bilen till jobbet varje dag, cyklar oftast, men om bilen står vid jobbet på eftermiddagen så startar värmaren i lagom tid innan jag behöver bege mig hemmåt baserat på hur lång tid Waze tycker det tar att köra hem just då. Behöver inte tänka på ivägkörningstider, och appen behöver jag inte ens öppna :-D
 
tveksamt tveksamt skrev:
Ne, för mig ser det ut såhär.. /:
Störande.
[bild]
Du kanske har ändrat funktionen från 'värmare' till 'ventilation'?
 
Dessvärre tror jag inte det, såhär ser den ut när man öppnar den, den verkar vara batteridriven:
Skärmdump av bilens batteridrivna klimatkontrollsystem som visar inställningen för temperatur på 20 grader Celsius.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
E egge skrev:
Räckvidden tyder på det mindre batteriet, som tex en MY2017.
Räckvidden (39 km) är ungefär vad den visar såhär på vintern och när man kör kortsträckor för det mesta.
Åker man på en långkörning och sedan laddar upp fullt så visar den sisådär 45 km räckvidd på vintern och 55 på sommaren (MY2020)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.