774 564 läst ·
3 928 svar
775k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Samma här! Har också en MY2020 men får detta meddelande fast jag har en jättestark fiberuppkoppling via WiFi till telefonen.N mnage_ask skrev:
Antagligen är det bilen som kopplar upp sig med röksignalering eller liknande....
Säljaren (inte privatperson, så han har alltså ingen personlig erfarenhet av bilen) till min bil pratade om att man via appen (We Connect? Finns det någon annan app?) ska kunna aktivera bensinvärmaren.
Jag har försökt leta runt lite men hittar inget jag tycker stämmer.
Nu var inte köpet avhängigt på just den frågan, men trevligt om det stämmer. Någon som kan visa/berätta hur det i så fall ska se ut när man gör detta?
Jag har försökt leta runt lite men hittar inget jag tycker stämmer.
Nu var inte köpet avhängigt på just den frågan, men trevligt om det stämmer. Någon som kan visa/berätta hur det i så fall ska se ut när man gör detta?
Inte vad jag vet.tveksamt skrev:
Jag har ingen aning om det går på GTE men på "normala" VW kan man det. Det är typ det första man ser när man startar We Connect:tveksamt skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser du inte det så går det kanske inte? Samtidigt verkar det märkligt om det tagit bort denna rätt "självklara" funktion. Någon annan vet garanterat bättre.
Att sen "We Connect-tekniken" fungerar sisådär, om man är positiv, är en annan sak...
Jag aktiverade bensinvärmaren i min bil (MY21) senast igår, ute på fältet (har fjärrkontrollen ligger hemma). Fungerade fin-fint med We Connect (surprise, då den buggat så otroligt mkt). Jag använder Android versionen, det finns en funktion som heter "Auxiliary heater" på startsidan (Vehicle tab) man kommer till i appen. Det står massa om "air conditioner osv.." men jag ignorerade det och körde på. Bilen blev varm och skön, stod alltså inte på laddning.tveksamt skrev:
Säljaren (inte privatperson, så han har alltså ingen personlig erfarenhet av bilen) till min bil pratade om att man via appen (We Connect? Finns det någon annan app?) ska kunna aktivera bensinvärmaren.
Jag har försökt leta runt lite men hittar inget jag tycker stämmer.
Nu var inte köpet avhängigt på just den frågan, men trevligt om det stämmer. Någon som kan visa/berätta hur det i så fall ska se ut när man gör detta?
Jag har en 2020 års modell. Jag lyckas i princip aldrig göra nåt med appen, iallafall inte när jag vill göra det... Så glöm appen. Är det en viktig fråga, köp en annan bil... Räkna med att appen eller menyn i bilen tar 1-2 minuter att "aktivera" en funktion i och i 75% av fallen så misslyckas det i något skede. Jag har gått ned på lunchen på jobbet och ryckt i sladdar och stängt av och på bilen för att få det att funka. Jag blir bara förbannad och har slutat använda allt vad ivägkörningstider heter.E egge skrev:
För mig fungerar appen för det mesta bra, förutom att den är otroligt seg att "starta upp". Men jag använder den nästan aldrig, däremot använder min hemautomation integrationen till weconnect som gör dessa funktioner väldigt användbara. Till exempel så tar jag inte bilen till jobbet varje dag, cyklar oftast, men om bilen står vid jobbet på eftermiddagen så startar värmaren i lagom tid innan jag behöver bege mig hemmåt baserat på hur lång tid Waze tycker det tar att köra hem just då. Behöver inte tänka på ivägkörningstider, och appen behöver jag inte ens öppna :-D
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Räckvidden (39 km) är ungefär vad den visar såhär på vintern och när man kör kortsträckor för det mesta.E egge skrev:
Åker man på en långkörning och sedan laddar upp fullt så visar den sisådär 45 km räckvidd på vintern och 55 på sommaren (MY2020)


