2 642 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Erfarenheter med Danalock v2
Jag såg att bolist hade bra pris på Danalock v2
https://bolist.se/produkt/digitalt-las-danalock-v2-bluetooth-svartsilver/
Verkar lite intressant, men jag kan inte bestämma mig för om det är något jag ska prova att slå till på ...
https://bolist.se/produkt/digitalt-las-danalock-v2-bluetooth-svartsilver/
Verkar lite intressant, men jag kan inte bestämma mig för om det är något jag ska prova att slå till på ...
Redigerat:
Har bara klämt lite på den i butik, den är större än man tror. Det känns som att vrida på en apelsin.
V3 modellen är mycket mindre och snyggare (kanske bättre på något annat vis också).
Men om det bara är för att testa konceptet visst.
Personligen hade jag lagt 1700kr på en V3 som jag skulle kunna leva med att ha på dörren istället för en V2 som i mitt tyckte är för klumpig.
V3 modellen är mycket mindre och snyggare (kanske bättre på något annat vis också).
Men om det bara är för att testa konceptet visst.
Personligen hade jag lagt 1700kr på en V3 som jag skulle kunna leva med att ha på dörren istället för en V2 som i mitt tyckte är för klumpig.
Tack för input.
Storleken måste jag nog ta en funderare på, har inte riktigt tänkt på just det. På produktbilderna ser det inte så väldans tokigt ut, men det kan ju vara något trick, t.ex. tillsammans med ett ovanligt stort handtag osv ...
Om jag fixar något som är i naturlig storlek (kanske i kartong el dyl) så bör det snabbt framgå ifall det är något som går att leva med.
Storleken måste jag nog ta en funderare på, har inte riktigt tänkt på just det. På produktbilderna ser det inte så väldans tokigt ut, men det kan ju vara något trick, t.ex. tillsammans med ett ovanligt stort handtag osv ...
Om jag fixar något som är i naturlig storlek (kanske i kartong el dyl) så bör det snabbt framgå ifall det är något som går att leva med.
Ev är säkerheten också dålig. Jag blev dock inte säker på ifall det är samma modell som avses.
https://www.99.se/artikel/9136-bristande-sakerhet-hos-smarta-las
https://www.99.se/artikel/9136-bristande-sakerhet-hos-smarta-las
Som jag tolkar det är det möjligt att sniffa lösenord som skickas från mobil till lås. Så det krävs att någon sätter upp en sniffer-enhet nära låset så de senare kan använda den för att låsa upp.
Man får nog bedömma om det är troligt att någon kommer på att du har en Danalock på insidan dörren och sätter upp en dolt sniffer för att senare kunna ta sig in.
Man får nog bedömma om det är troligt att någon kommer på att du har en Danalock på insidan dörren och sätter upp en dolt sniffer för att senare kunna ta sig in.
Igår fick jag se en Danalock på en demodörr, så jag kom ihåg tråden här och tänkte att jag kunde återkoppla.
Ja, det blev ingen Danalock för mig, jag gick främst på AskeHolst tanke om att den var stor och klumpig, jag försökte visulisera med ett lock till en termos som inte var så långt ifrån de där 79x49 mm och insåg snabbt att det verkade klumpigt.
Och igår när jag såg en live, och kunde prova att vrida osv så höll det intrycket fortfarande. JA, den är riktigt stor.
Ja, det blev ingen Danalock för mig, jag gick främst på AskeHolst tanke om att den var stor och klumpig, jag försökte visulisera med ett lock till en termos som inte var så långt ifrån de där 79x49 mm och insåg snabbt att det verkade klumpigt.
Och igår när jag såg en live, och kunde prova att vrida osv så höll det intrycket fortfarande. JA, den är riktigt stor.
Hittade den här tråden när jag allmänt tittade runt i forumet.
Jag har ett Danalock v3 installerat på ytterdörren. Sitter där för att jag vill provköra det lite, tanken är att använda det till vårt uthyrningshus.
Jag skulle vilja säga att storleken stör inte, dock så sitter den nu på ett Assa2000 vilket gör att man inte kan spärra dörren från upplåsning från insidan och att man får "dubbla" vred på insidan.
Låsning och upplåsning har fungerat i 95% av fallen, några gånger har det strulat för min sambo, men det kan lika gärna bero på henne som på nåt annat, inga problem för mej. Dock så fungerar inte upplåsning när man närmar sej låset eller integrationen till AirBnB (vilken var anledningen till att jag köpte det).
För att vara ett ganska billigt smartlås så fungerar det helt ok, dock lite dyrt med 750 spänn extra om man vill ha låset uppkopplat.
Jag har ett Danalock v3 installerat på ytterdörren. Sitter där för att jag vill provköra det lite, tanken är att använda det till vårt uthyrningshus.
Jag skulle vilja säga att storleken stör inte, dock så sitter den nu på ett Assa2000 vilket gör att man inte kan spärra dörren från upplåsning från insidan och att man får "dubbla" vred på insidan.
Låsning och upplåsning har fungerat i 95% av fallen, några gånger har det strulat för min sambo, men det kan lika gärna bero på henne som på nåt annat, inga problem för mej. Dock så fungerar inte upplåsning när man närmar sej låset eller integrationen till AirBnB (vilken var anledningen till att jag köpte det).
För att vara ett ganska billigt smartlås så fungerar det helt ok, dock lite dyrt med 750 spänn extra om man vill ha låset uppkopplat.
Klicka här för att svara