Till er som står inför inköp av vitvaror vill jag höja ett varningens finger för Electrolux i allmänhet på grund av detas kundomhändertagande.
Jag köpte en spishäll för 19000 kr, efter 4 år totalhavererade elektroniken i den och den behövdes bytas ut, kostnadsförslag för reparation 14700kr.
Eftersom produkten hade endast 3 års garanti vägrade Electrolux ersätta detta. Jag klagade via Facebook och då kontaktade deras kundtjänst mig och lät mig köpa en ny häll för ca halva priset (9000kr).
Nu, 1,5 år senare var det dags för den nya hällen att haverera, även denna häll har ett försäljningspris på ca 19000kr. Ett kretskort i spisen har exploderat och electrolux vägrar att ersätta reparationen då vitvaror som de säljer via kundtjänst endast har 1 års garanti.
Att 2 st spishällar i 19000kr-klassen gått sönder inom loppet av 5 år verkar inte ses som något märkvärdigt när man kontaktar deras kundtjänst.
Utöver detta höll ena ugnen (kombinationsugn för 14000kr) i 4,5 år innan det blev dags för skroten.
Mycket pinsamt av Electrolux, både den bristfälliga livslängden, den dåliga reparerbarheten och framförallt, deras vansinnigt arroganta hållning i kundomhändertagandet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.