Hej,

Precis nyregistrerad!

Först vill jag passa på att tacka för alla nyttiga tips jag har hittat här på forumet under en ganska lång period. Jag har själv hållit på med en extremt lång badrumsrenovering som nu börjar lida mot sitt slut. En s.k "rullande renovering" så att säga. Jag satsade på en duschhörna som heter Concepta square rak 90x90cm med glasdörrar pga att jag tyckte att den var snygg och prisvärd. Denna visade sig vara rena skämtet. Imorse när jag ställer mig i duschen upptäcker jag samma sak som redan har hänt mig 6 gånger tidigare... :'( Glaset på ena dörren har släppt från gummilisten i u-profilen i gångjärnet. Nu har givetvis garatitiden gått ut och jag inser att jag nog borde ha satsat på bättre kvalitet. Under garantitiden har det inte varit några bekymmer att hämta ut nya dörrar hos återförsäljaren, men nu får vi se vad de säger. Men det jag känner är att sådana här saker ska hålla bättre än så här och vare sig man får byta ut dörrarna på garanti eller ej så känns det som att kvaliteten är under all kritik...

Någon annan som har liknande erfarenheter? Eller tvärtom kanske, bra erfarenheter?

Mvh Danne

när är den inhandlad? konsumentköplagen är ju 3 år numera!

Jag undrar om det inte är
så att om Du får samma fel på en vara
3 gånger kan man kräva att köpet går tillbaka.
Kan vara värt att tänka på nästa gång.

Mvh Putte

ByggPutte skrev:
Jag undrar om det inte är
så att om Du får samma fel på en vara
3 gånger kan man kräva att köpet går tillbaka.
Kan vara värt att tänka på nästa gång.

Mvh Putte
Jo det stämmer. Gjorde så med min mobiltelefon som krånglade.

Det är möjligt att jag kan lämna tillbaka den. Byggvaruhuset har aldrig krånglat med mig under garantitiden. Men det tråkiga blir att jag då kommer att stå där med skruvhål i mitt nyrenoverade badrum. Byter jag fabrikat så blir förmodligen skruvhålen flyttade något... Egentligen skulle jag vilja att fabrikanten står för dessa saker oxå (alltså byte av skadat kakel, nytt tätskikt osv.) Men det känns långsökt att de skulle hjälpa till med sådant. Nä, det är bara att konstatera att man måste vara mer noggrann med kvalitet...

Mvh Danne

Tänkte bara berätta att en representant från tillverkaren hörde av sig och kommer att göra ett hembesök inom kort. De var väldigt förvånade över mitt case och var därför intresserade av ett studiebesök.

Fortsättning följer.

Mvh Danne

En liten fråga. Har du öppen eller dold rördragning till duschblandaren? Fungerar det med öppen dragning?

Jag har faktiskt öppen dragning och det var inte helt enkelt att få till en schysst lösning, men det gick... Jag fick naturligtvis göra lite ingrepp i konstruktionen. Men som sagt, det gick.

Jag borde ha uppdaterat denna tråd för länge sedan, men jag söp bort mitt PW.. Jaja, skyll på den... Hursomhelst så var deras representant mycket trevlig vid mötet och hans budskap var ungefär "Nöjda kunder är bättre än tolkning av garantitider". Jag skulle alltså inte hänga upp mig så mycket på det tyckte han. Han ansåg att jag hade monterat helt enligt anvisningarna och kunde inte förstå varför jag har haft dessa problem. En ny dörr beställdes av honom. Denna fick jag dock vänta väldigt länge på. Såpass länge att jag helt fräckt kom överens med byggvaruhuset om att "jag snor en av era, för ersättning är beställd av importören". Efter montering av den nya dörren så fungerar det. Mysko...

Hedervärt av leverantören att agera så. Såna vill man handla av!
Vad heter de?

Märket heter Concepta och säljs på väldigt många ställen har jag sett. Visst är det trevligt att de tar sitt ansvar och all heder åt Micke på Concepta som enligt mig agerat helt klanderfritt. Dock kommer jag att fundera lite inför nästa inköp av duschvägg...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.