OK, det låter bra. Huvudsaken är att det inte buggar och att när det väl är uppsatt att det är stabilt :)

Har kört med 6 st uppsatta på jobbet i 1,5 år och det fungerar bra. En av dem har hängt sig tre gånger.
Programvaran är lite krånglig att uppdatera och inte helt självklar hur man sätter upp som tjänst i Windows.
Har noterat upp till 80 användare på fem av dem samtidigt.. Den sjätte sitter på ett ställe som inte används så ofta.

@burka: Vilka AP kör ni med? De enklaste ska ju klara 100+ anslutningar enligt spec. Jag funderar på om det är värt ett par 100-lappar extra för att få long range? Det jag tycker är märkligt är att det bara är 100Mbps ethernetportar på en accesspunkt som är specad till 300Mpbs på wifi?

Kör med UniFi standard modellen, alltså inte long range.
Men när det gäller trådlöst så har ju aldrig hastighetssiffrorna stämt överens med verkligheten.
Hur som helst så använder de POE på enheterna och då går det inte få högre hastighet på lan anslutningen.
Synd bara att de inte följer POE standard och har bara 24 volts matning.

bruka skrev:
Hur som helst så använder de POE på enheterna och då går det inte få högre hastighet på lan anslutningen.
POE finns även för gigabit ethernet.

b_hasse skrev:
POE finns även för gigabit ethernet.
Ok :), men inte på de här. :(

Tycker det tradiga är att det endast är ful-PoE på de billigaste modellerna. 802.3af hade ju varit önskvärt...

Ja, det är en nackdel med deras lösning på PoE, undra varför de gjort så?

bruka skrev:
Synd bara att de inte följer POE standard och har bara 24 volts matning.
Ja, det är riktigt udda.
Tror dock de stödjer 802.3af (heter den väl?) numera i nya modeller.

Vi är åf för ubiquity som gör unifi.

Finns en pro modell med både 2,4 och 5ghz med stöd för Poe Af.

Att uppgradera dem är inget svårt, bara välja vilken och sedan trycka på upgrade i tillhörande mjukvara.

Man måste inte ha controllern igång hela tiden utan när du har satt upp systemet så kan du stänga av den. Alt sätta den i molnet.

De senaste stödjer även 802.11af

Några mer frågor?

Jag kör Unifi pro och är mkt nöjd :)

@bogusen: OK :). Hur många har du /yta som täcks och är det privat eller professionellt ? Vilken modell har använder du?

Tusen frågor :)

mexitegel skrev:
@bogusen: OK :). Hur många har du /yta som täcks och är det privat eller professionellt ? Vilken modell har använder du?

Tusen frågor :)
UniFi PRO är modellen :)
Det är en lite bättre variant av Unifi med gigabit och riktig PoE om jag minns rätt. Kostar dubbelt (?) mot den vanliga.

Äsch, jag missade att @bogusen skrivit "pro, läste lite för snabbt - sorry :)

@mexitegel, ja det är pro jag har :) PRO pallar även wifi på 5Ghz, mkt därför jag köpte. Jag köpte faktiskt 2, men har bara en uppsatt idag och det räcker egentligen på de 130kvm i två plan som jag har. Men den andra åker nog upp i taket när jag renoverar vardagsrummet, bara för att :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.