15 802 läst ·
50 svar
16k läst
50 svar
Erfarenheter av sigro.se?
Till mig har leveranserna bara kommit på vardagar på dagtid. Jag har alltid skrivit att de ska ringa innan leveransen körs ut. Vilket aldrig har fungerat.
Flera gånger har beställningar för 5000-6000 kr legat utanför dörren. Fritt fram för vem som helst att bara gå och ta grejerna...
Och återigen, alltid försenade leveranser!
Rekommenderar inte Sigro!!
// Kim
Flera gånger har beställningar för 5000-6000 kr legat utanför dörren. Fritt fram för vem som helst att bara gå och ta grejerna...
Och återigen, alltid försenade leveranser!
Rekommenderar inte Sigro!!
// Kim
Vad har detta med Sigro att göra? Så funkar det ju oavsett vilket transportbolag som används.B6304S1 skrev:
MathiasS skrev:
Det gör det väl inte?, ett seriöst transportbolag lämnar inte ut godset förrän mottagaren skrivit under fraktsedeln.
Och han hade ju även bett Sigro kontakta honom vilket tydligen inte funkat.
Moderator
· Stockholm
· 57 875 inlägg
Nu var det ju inte Sigro som transporterade. Jag uppfattar det som att detta händer när godset levereras direkt från vvs grossist (oftast Dahls). De kör ut själva med egna bilar. Schenker ex. skulle aldrig ställa godset utan att få en underskrift (av första bästa person som går förbi på gatan).
Har de inte fått en signatur så är det ju Dahls som står risken, inte du som mottagare. Eller mer troligt deras förs. bolag.
Har de inte fått en signatur så är det ju Dahls som står risken, inte du som mottagare. Eller mer troligt deras förs. bolag.
Både Posten, DHL och schenker har dumpat grejor på garageuppfarten hos mig. Att båda dom är oseriösa kan jag ju hålla med om men vem uppför sig bättre.....?vic viper skrev:
Telefonavisering har heller aldrig funkat, oavsett vem jag köpt saker av. Jag brukar se till att få ett kollinr och hämta det själv när det är i närheten. Det sparar jag ofta några dagars transport på.
Redigerat:
Inte för att det har med Sigro att göra men jag har aldrig fått något dumpat på uppfarten, av något transportbolag. Däremot har de lagt en lapp i lådan om att jag ska ringa för att få godset antingen utkört igen, eller för att jag ska kunna hämta det på terminal eller utlämningsställe.
Vad det gäller posten så har jag numera efter några missar fått postchaffisens mobilnummer och brukar ringa honom om jag vet att paket är på gång så gör vi upp tid och plats var vi ska träffas och jag kan ta emot godset. Fungerar alldeles utmärkt.
Vad det gäller posten så har jag numera efter några missar fått postchaffisens mobilnummer och brukar ringa honom om jag vet att paket är på gång så gör vi upp tid och plats var vi ska träffas och jag kan ta emot godset. Fungerar alldeles utmärkt.
Den här tråden börjar mer handla om transportbolagen än Sigro men jag fortsätter:
Dahls chafför bruka ringa mig när de lämnar och de är väldigt duktiga på att följa mina instruktioner (lämna bakom släpet, dra över pressening om det regnar etc.)
Jag har lärt med tiden att det är smidigare att de dumpar godset istället för som DHL håller på och nästan vägrar lämna även om jag hänger upp en fullmakt på dörren åt dem (DHL lyckades även skada godset och backa in i grannens staket den gången). Risken med att någon börjar knata iväg med ett badkar eller VVB är faktiskt ganska liten.
Dock finns det fall då även jag blir frustrerade på leveranser som blir dumpade av chaffisar, exempelvis hela köket från Marmodal @130kkr på 5 pallar och det regnar när jag kommer hem...
Dahls chafför bruka ringa mig när de lämnar och de är väldigt duktiga på att följa mina instruktioner (lämna bakom släpet, dra över pressening om det regnar etc.)
Jag har lärt med tiden att det är smidigare att de dumpar godset istället för som DHL håller på och nästan vägrar lämna även om jag hänger upp en fullmakt på dörren åt dem (DHL lyckades även skada godset och backa in i grannens staket den gången). Risken med att någon börjar knata iväg med ett badkar eller VVB är faktiskt ganska liten.
Dock finns det fall då även jag blir frustrerade på leveranser som blir dumpade av chaffisar, exempelvis hela köket från Marmodal @130kkr på 5 pallar och det regnar när jag kommer hem...
Jag startade ju den här tråden för ganska länge sen, men kom på att jag inte rapporterat mina egna erfarenheter. I stort är jag mkt nöjd med sigro, både priser och support. Särskilt på support på telefon och mail och att de har accepterat sena ändringar i beställningar. Det man bör vara medveten om (som också diskuterats ovan) är att en beställning kan resultera i flera leveranser, för mig som bor i villa är det inget större problem, det går ofta att be leverantören lämna på uppfarten, jag antar att det kan bli ett större bekymmer om man på i lgh.
Sen vet jag inte om man kan klaga på för snabba leveranser, men den första lasten kakel kom 48 timmar efter jag skickat in beställningen och innan jag fått någon orderbekräftelse från sigro!!!
Sen vet jag inte om man kan klaga på för snabba leveranser, men den första lasten kakel kom 48 timmar efter jag skickat in beställningen och innan jag fått någon orderbekräftelse från sigro!!!
Som jag tidigare skrivit kan det ju inte vara till eventuella kunders nackdel att få så många olika synpunkter på Sigro som möjligt, eller?Oblignash skrev:
Jag har köpt grejer flera hundra tusen. Alla dumpar grejerna på gården. Vi var bortresta en vecka och hade bett att inga leveranser skulle komma. Massor av grejer stod där när vi kom hem. Alla företag begär ju uppgift för sms avisering men till igen nytta. Posten hör av sig innan och de kommer på kvällstid. Sigros grejer kom på utsatt datum. Ikea också.MathiasS skrev:Både Posten, DHL och schenker har dumpat grejor på garageuppfarten hos mig. Att båda dom är oseriösa kan jag ju hålla med om men vem uppför sig bättre.....?
Telefonavisering har heller aldrig funkat, oavsett vem jag köpt saker av. Jag brukar se till att få ett kollinr och hämta det själv när det är i närheten. Det sparar jag ofta några dagars transport på.
Redigerat:
Jag har handlat av Sigro efter att ha fått två svindyra offerter från lokala handlare. Allt hemkört, dock "dumpat" på gatan utanför i hällande regn. Som tur var så var tjejen hemma och hörde bilen åka iväg. Smart av transportbolagen när det är påsar med flytspackel.
Nåja, det är ju samma sak oavsett vilket transportbolag man anlitar, inte Sigros fel. Utmärkt service och bra priser.
Nåja, det är ju samma sak oavsett vilket transportbolag man anlitar, inte Sigros fel. Utmärkt service och bra priser.
Jag har oxå dålig erfarenhet av Sigro och vill göra en varning. Lita inte på vad försäljarna lovar och packa upp och granska gods noga vid leverans. Vi köpte allt till våra två badrum för sammanlagt ca 65000 kronor i flera leveranser. Eftersom våran renovering blev försenad och vi visste att badrumsinredningarna skulle bli stående ett tag ville vi helst inte packa upp dessa för att kontrollera dem då de är lättare att förvara emballerade. Eftersom det står på fraktsedeln att gods ska packas upp inom 6 dagar frågade vi en försäljare på¨Sigro om vi kunde vänta med att packa upp. Fick till svar att det gick utmärkt om bara kartongerna var oskadda och det var de. Efter några månader när byggarna packade upp visade det sej att vissa saker var skadade. En toalettsits och ett badrumsskåp och lister till duschdörrar. Nu började en kamp via mail och telefon för att få det åtgärdat. Sigro bara svarade att vi skulle ha reklammerat inom de 6 dagarna och struntade i att vi blivit lovade att vänta. De var mycket svåra att kontakta både via mail och särskilt telefon. Vi blev mycket nonchalant behandlade och våra badrum kunde inte färdigställas. Efter några veckor kom i allfall en ny toalettsits men badrumsskåpet vägrade de. Tillslut fick vi montera isär det, ÅKA till Sigro och hämta en ny stomme och montera ihop igen OCH betala 1700 kr för en vara vi redan har betalat och betalt transport för. RIKTIGT DÅLIGT. Samtidigt fick vi nya lister till duschdörrarna. Detta efter minst 2 månader där vi lagt ner massa tid på mail och telefonsamtal.
Beställde handdukstork och hörnbadkar (kampanj neptun).
Blev lite misstänksam när jag fick ett personligt svar med lite skumma instruktioner för förskottsbetalning. Men badkaret kom med posten på utsatt tid, De andra grejorna fick jag hämta på macken.
Funkar bra trots lite halvegendomliga rutiner.
Gillar personlig kotakt men förstår inte varför ett sådant stort företag anställer folk som sitter och skriver personliga orderbekräftelser...
/H
Blev lite misstänksam när jag fick ett personligt svar med lite skumma instruktioner för förskottsbetalning. Men badkaret kom med posten på utsatt tid, De andra grejorna fick jag hämta på macken.
Funkar bra trots lite halvegendomliga rutiner.
Gillar personlig kotakt men förstår inte varför ett sådant stort företag anställer folk som sitter och skriver personliga orderbekräftelser...
/H
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
EXTREMT svårt att få tag på någon personligen. Svarar inte på mail jag skickar med enkla frågor om min order, svarar inte i telefon under utsatt telefontid...
Katastrofal kundtjänst men bra priser.
Katastrofal kundtjänst men bra priser.