15 802 läst ·
50 svar
16k läst
50 svar
Erfarenheter av sigro.se?
Yep, om deras lokaler var stora innan de började med internethandel så är det ingetting mot nu. De byggde till för ungefär ett år sedan, helt vansinnigt stort. Sedan är det inte alla företag som har pärlspont i taket i sina lagerhallar!anis16 skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 inlägg
RInkabys 180 dagars returrätt har jag provat. Köpte radiatorer som det visade sig att jag inte kunde montera så lågt som jag tänkt, så jag fick köpa nya lite lägre. Det gick utmärkt att skicka tillbaks de andra fast förpackningarna var brutna på ett par av dem. Dock var det inte trivialt att hitta ett sätt att skicka en pall med sex radiatorer... Tur att man hade enskild firma så man kunde bli företagskund hos posten. Hade jag frågat kanske Rinkaby kunde ha skickat mig en returfraktsedel i och för sig...
I mina ögon så suger Sigro. Utlovat leveransdatum hölls inte, alla produkter kom inte med samma leverans, beställningen skulle levereras hem men fick hämtas hos posten, fick själv kontakta Sigros grossist Dahl för att veta när produkterna skulle komma + att sigros kundtjänst hade en direkt nonchalant attityd och arrogant bemötande. 

Bara goda erfarenheter av Sigro. Fick lite felaktiga pryttlar via direktleverans från Dahl. Fick efter mailkontakt nya inom ett par dagar och ingen begärde att jag skulle skicka tillbaka det felaktiga. 
Rekommenderas stakt!
Rekommenderas stakt!
Jag har beställt av dem två gånger varav jag fick utmärkt service den första gången. Dock tycker jag det är fel av Sigro att utlova ett bestämt leveransdatum och leverans hem till dörr när det inte var något de kunde hålla. Dessutom så tycker jag inte att det är mitt jobb att kontakta deras grossist och att de kunde visat viss förståelse för att jag blev något besviken när de inte höll vad de lovat.v-g skrev:
Att många i detta forum verkar ha fått väldigt bra service ser jag inte som något skäl till att inte lägga in inlägg om hur jag upplevt Sigro. Det kan ju bara vara till eventuella Sigrokunders fördel att få så många omdömmen som möjligt innan en eventuell beställning. Några fler beställningar från mig kommer Sigro hur som helst inte få.
Var nära att handla av Sigro men det blev http://www.tryggnetvvs.se/ i stället, mest av samma anledning som phl nämnde ovan, att det går bra att hämta hos Dahl tämligen snabbt själv om man vill. Om man har lite större order kan man be om offert vilket har lönat sig i mitt fall.
Bara positiva erfarenheter av Sigro. Är man sugen på att plocka upp hos Dahl tror jag knappast att det är några problem. Då jag inte kunde möta upp leveransen från Dahls turbil frågade chaffisen om jag kunde plocka upp varorna på den lokala Dahlbutiken.
Orka krabba med webbeställningar,
gick till min lokala VVS-butik och diskuterade fram ett pris på en komplett Svedbergsinredning, hamnade bara några hundralappar över Sigros pris och jag fick allt hemlevererat och jag har support och hjälp på orten om något skulle krångla.
Finns i regel ganska rejäla marginaler på VVS-produkters listpriser, snacka snällt med er fysiska butik så kan de med säkerhet fixa bra paketpriser.
gick till min lokala VVS-butik och diskuterade fram ett pris på en komplett Svedbergsinredning, hamnade bara några hundralappar över Sigros pris och jag fick allt hemlevererat och jag har support och hjälp på orten om något skulle krångla.
Finns i regel ganska rejäla marginaler på VVS-produkters listpriser, snacka snällt med er fysiska butik så kan de med säkerhet fixa bra paketpriser.
Jag beställde en hel del LIP saker från sigro, fick dem efter 2 dagar! Det var 15 säckar flytspackel, och lip system 30 till våtrum ca 9kvm. Totalt ca 450kg med posten. Det som är bra med sigro är att de använder posten privat, så man får grejerna mellan 17-21. o då e man ju hemma