Byggahus.se

Erfarenheter av sigro.se?

1. D
    Medlem Nivå 6
    Hej!
    Ska renovera badrum och är på gång att beställa alla inredningsprylar (kakel, porslin, blandare, mm). Vad är era erfarenheter av sigro.se? Finns det någon annan webbutik med samma utbud och låga priser?
    mvh
    Dublin

2. P
    Medlem Nivå 1
    Jag har bara positiva erfarenheter av Sigro.
    Vi har köpt badrumsinredning och duschdörrar hos dem. Badrumsinredningen köpte vi på rea i januari vill jag minnas, så bor du i närheten av Hovmantorp och har möjlighet att åka dit i samband med rean så kan du göra fynd!

3. A
    Medlem · Nivå 19
    Inga problem. En artikel saknades och jag fick då ett mail med förslag på alternativ.

4. sandhall
    Medlem Nivå 9
    Förr-förra gången var det lite struligt med leveransen. Kom inte alls den dagen som utlovats utan en helt annan dag. Och då med teleavisering 5 minuter innan. Men senaste gången jag beställde verkade de ha gått över till posten även där jag bor och då fungerade det klockrent.

Utöver den lilla logistikmissen har jag enbart goda erfarenheter.

5. hecke
    Verktygstokig Nivå 8
    Jag har goda erfarenheter av Sigro. Handlat flera gånger. Köpte vid ett tillfälle en Ångdushkabin från Tylö. Det var ett lite nötnings märke på den härdade glasdörren som uppkommit under frakten. Det var inga problem. Fick en ny duschdörr hemsänd med lastbil till dörren.

6. phl
    Medlem · Nivå 14
    Sigro är kanon, men jag tycker att Rinkaby har bättre priser om man hittar det man behöver där.

7. A
    Medlem · Nivå 7
    Skillnaden på Sigro och Rinkaby verkar vara att Rinkaby har ett eget stort lager medan Sigro kör mycket från grossisterna. Rinkaby vill inte sälja något utanför sitt standardsortiment medan Sigro kan offerera allt som har RSV-nummer. Exempelvis köper jag alla "specialsaker" för Wirsbo RiR från Sigro fast de inte har sakerna upplagda, dock kan de inte garantera leveranstiderna då det kan vara restat hos grossisten. Prisskillnaden mellan att köpa "specialbeställa" i närmaste Comfort-butik på artikel RSV xxx är 1600:- via Sigro och 3400:- hos Comfortbutiken....

Rinkaby har lagersaldo på hemsidan och när man betalar med kort så är de mycket snabba på att leverera. Till och med VVB har de på lager.

8. H
    Moderator · Nivå 25
    Goda erfrenheter av sigro (och rinkaby). Lite struligt aqtt de inte vill acceptera kort som betalning (om de inte ändrat sig där nyligen).

9. I
    Medlem Nivå 6
    Köpte två stycken FMM blandare idag, på K-rauta... dom var faktiskt billigare på k-rauta än på sigro, det hade jag inte trott......

Tänkte bara slänga in det ;)

mvh

10. pappskallen
    Medlem Nivå 10
    Gillar oxå sigro, ligger inne med en beställning där just nu. Har beställt tre ggr innan, aldrig några problem.
    Vad gäller betalning så kan man föra över pengar via postgiro (som vanlig räkning) det funkar smidigt tycker jag då man slipper ha kontanter till postchaffisen.

Ska man köpa riktigt dyra prylar rekommenderar jag megabad (www.megabad.com), har beställt där två ggr och det har funkat jättebra.

11. B
    Medlem Nivå 5
    Har beställt två gånger på Sigro.
    Väldigt långa leveranstider! Alla sakerna som jag beställde 10 Dec 2007 har fortfarande inte kommit. Det mesta har kommit fram, men några viktiga detaljer för byggets fortskridande har ännu inte kommit fram, villket försenar mitt byggande :mad:
    // Kim

12. phl
    Medlem · Nivå 14
    Vill gärna tipsa om www.dinvvsbutik.se -- sunkig webshop men har du RSK-nuffror går allt att ordna. De för hela Dahls VVS-sortimang och sakar man något är det bara att ringa dem med RSK-numret. Vill man slippa frakt kostar det typ 30kr att i stället hämta upp prylarna på valfritt Dahl-varhus. Finns gott om dem ;)

13. D
    Medlem Nivå 6
    Tack för synpunkterna. Nu har en beställning till sigro gått iväg.

14. B
    Medlem Nivå 5
    Jag kollade att jag gjorde min beställning redan den 8/12 2007. Alla varor har fortfarande inte kommit, trots att det har gått över fem veckor:mad:

När man läser villkoren på Sigro´s hemsida så står det att varorna normalt skickas dagen efter beställningen, frågan är bara om dessa skickas jorden runt först:rolleyes:

Jag kan inte rekommendera Sigro, tyvärr.

// B6304S1

15. A
    Medlem · Nivå 7
    Sigro köper mycket via Dahl (som då direktlevererar). Det verkar ha varit många saker som har varit restade hos Dahl nu precis innan jul, blandannat udda Wirsboprylar tyvärr.

Beställde VVB via Rinkaby idag och de gick utmärkt att betala med kort på deras hemsida. Det är helt otroligt att de har VVB på lager som skeppas upp till stockholm på 24 timmar....