22 655 läst ·
47 svar
23k läst
47 svar
Erfarenheter av Isorast
Tillbaka 
Kollade precis årsförbrukningen för elen och den hamnade på 16090 kw. Borde vara helt ok med tanke på all betong som skulle torkas ut samt den extremt kalla vintern.
Är i full fart med övre våningen samt håller på att installera en kamin. Mysfaktor + lite extra värme om vintern blir lika kall som senast. Ska se om jag kan få ut lite bilder på hur nedersta våningen blev.
Kollade precis årsförbrukningen för elen och den hamnade på 16090 kw. Borde vara helt ok med tanke på all betong som skulle torkas ut samt den extremt kalla vintern.
Är i full fart med övre våningen samt håller på att installera en kamin. Mysfaktor + lite extra värme om vintern blir lika kall som senast. Ska se om jag kan få ut lite bilder på hur nedersta våningen blev.
Hålta skrev:
Huset är på 200 kvm. 16090/200 = 84,5 kw/m2.
I vintras försvann mycket av värmen rakt upp i taket till andra våningen då det är öppet mellan våningsplanen. Dessutom fans inga väggar på våning två, 100 kvm med 2,6 m i takhöjd. 20-22 grader på första våningen och betydligt varmare på övervåning (blev svettig av att bara vara där). Jag har två stora fönsterpartier på 21 kvadratmeter och vid minus 25 så slår kylan igenom trots välisolerade fönster. Håller på med väggarna på övervåningen och funderar på att sätta en fläkt för att trycka ner värmen igen.
Man kanske skulle kunna installera en ventilationskanal med fläkt som suger in varmluften uppe i taket och skickar ner den till nedre våningen?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden