12 123 läst ·
35 svar
12k läst
35 svar
Erfarenheter av ID lock?
Den hade redan lossnat lite grann längs ena långsidan så det var lätt att få loss. Rakblad och verktyg som jag använder för att öppna mobiltelefoner och liknande.Q quackpack skrev:
ah! Tack för info! Så Värmepistol och Isopropanol kan funka bra då kanske.F flunk skrev:
Blir min dålig igen skall jag kolla på att göra det ordentligt också!
Kan bara instämma att bemötandet hos Idlocks kundservice är under all kritik. Jag har problem att vridpinnen som vrider rund låskolven glappar efter 5 års användning. Det gör att låset inte låser helt och larmar ungefär var 5:e gång. Uppenbart en felkonstruktion som supporten borde känna till och kunna erbjuda reservdelar. Nu hänvisar de mig att köpa helt ny låskista för ungefär lika mycket som hela låset kostar. Uselt.
Ett annat problem jag hade med mitt första lås var att det gick att dra ner handtaget när det var låst. Detta resulterade i att gummilisten puttade ut dörrbladet lite så att motorn inte orkade låsa upp då bara låskolven höll dörren. Köpte ett beggat på Tradera med repig display och slipade upp det så att det gick att använda. Det låset verkar vara av en annan konstruktion så att handtaget inte går att dra ner när det är låst och fungerar mycket bättre. Någon som vet när detta infördes?
Hej Jag har inte någon ID lock men går det att skydda slipade eller ännu ej skrapade ID lock med screenskyddet från något mobilskal ?A agw skrev:
Klicka här för att svara