22 887 läst ·
97 svar
23k läst
97 svar
Erfarenheter av Gruppsol?
Det var ett år sedan jag skrev på avtalet med gruppsol och panelerna står fortfarande i mitt garage. Installationen har blivit uppskjuten flera gånger och ingen har bemödat sig att ringa upp oss meddela att ingen kommer komma som det var planerat, det är jag själv som fått ringa och jaga information. De ringer aldrig upp trotts att de lovar att återkomma med info. Jag är väldigt besviken på hur vi har behandlats och jag kommer troligtvis försöka gå vidare juridiskt om de inte slutför projektet. I avtalet står det att normal väntetid är 10-12 veckor. Köper inte fler ursäkter från Gruppsol nu.
Börja med att dra det via ARN, om det nu är möjligt i förseningssammanhang. Osäker om de kanske bara hanterat ekonomiska tvister. När skulle de installera enligt avtal ?R Robin Brännström skrev:Det var ett år sedan jag skrev på avtalet med gruppsol och panelerna står fortfarande i mitt garage. Installationen har blivit uppskjuten flera gånger och ingen har bemödat sig att ringa upp oss meddela att ingen kommer komma som det var planerat, det är jag själv som fått ringa och jaga information. De ringer aldrig upp trotts att de lovar att återkomma med info. Jag är väldigt besviken på hur vi har behandlats och jag kommer troligtvis försöka gå vidare juridiskt om de inte slutför projektet. I avtalet står det att normal väntetid är 10-12 veckor. Köper inte fler ursäkter från Gruppsol nu.
Jag kommer vända mig till kommunens konsumentvägledning först! Första veckan som planerades in var v. 20 eller v. 21. I avtalet står det inget om när installation skulle ske. Det står bara att normal leveranstid är 10-12 veckorM mortimer skrev:
Jag har haft kontakt med säljare och min kontaktman på produktionssidan. Sist jag ringde in via växeln så bad jag om att bli kopplad "högre upp" men växeln kunde bara lämna ett meddelande tyvärr.M mortimer skrev:
Dom har kontor i Stockholm och Göteborg. Solar Polar anlitades av Gruppsol för installation och dom verkar utgå ifrån Sölvesborg, det är en bra bit från mig. Dom var i Karlskrona för ett tag sedan och jobbade vilket bara är en timme bort. Det sista jag hörde från Solar Polar var att de var försenade hos en kund men jag stod näst på tur, detta var för en vecka sedan och har inte hört något sen dess så jag misstänker väl att det bara var en ursäkt för att få tyst på mig en stund.M mortimer skrev:
Solarpolar hade ju ingen imponerande hemsida.R Robin Brännström skrev:Dom har kontor i Stockholm och Göteborg. Solar Polar anlitades av Gruppsol för installation och dom verkar utgå ifrån Sölvesborg, det är en bra bit från mig. Dom var i Karlskrona för ett tag sedan och jobbade vilket bara är en timme bort. Det sista jag hörde från Solar Polar var att de var försenade hos en kund men jag stod näst på tur, detta var för en vecka sedan och har inte hört något sen dess så jag misstänker väl att det bara var en ursäkt för att få tyst på mig en stund.
Sölvesborg var mina hemtrakter en gång i tiden, likaså Kalmar också :=)
Karlskrona-Kalmar var förr 9mil, drygt 1.5h med alla fartkameror som sitter på den sträckan nu och alla småsamhällen man ska igenom. Det är ju bara 4h arbete/dag hos dig för montagepersonalen om de ska ha lunch och frukost också.
Jo det är ju en bit att åka, känns som att det är här skon klämmer. Dom har säkert en massa kunder som ligger närmare och då är vi nog inte så prioriterade direkt. Det är ju dock Gruppsol ansvar då de valde att ge en offert så dom får väl lösa det. Solar Polar får gärna låna kök och toa om det skulle underlätta!M mortimer skrev:Solarpolar hade ju ingen imponerande hemsida.
Sölvesborg var mina hemtrakter en gång i tiden, likaså Kalmar också :=)
Karlskrona-Kalmar var förr 9mil, drygt 1.5h med alla fartkameror som sitter på den sträckan nu och alla småsamhällen man ska igenom. Det är ju bara 4h arbete/dag hos dig för montagepersonalen om de ska ha lunch och frukost också.
OK, jag pratade med min säljkontakt idag i GBG-regionen, har beställt med växelriktare Ferroamp där målet vid signering sista juni var installation i typ oktober.R Robin Brännström skrev:
Han säger att föreningarna i leveransen på Ferroamp är kraftigt försenad plus att de just nu även har brist på monteringsmaterial där de hittat ett bolag i Tyskland som kan bidra men just krokar som behövs saknades även där.
Jag överväger byta till Huawei som växelriktare nu då bör leverans ske i Q1, men de saknar möjlighet till batterier vilket hade varit kul på sikt.
Huaweis VR upp till 10kw har batteristöd. Hur stor anläggning ska installeras hos dig?L LoTiX skrev:OK, jag pratade med min säljkontakt idag i GBG-regionen, har beställt med växelriktare Ferroamp där målet vid signering sista juni var installation i typ oktober.
Han säger att föreningarna i leveransen på Ferroamp är kraftigt försenad plus att de just nu även har brist på monteringsmaterial där de hittat ett bolag i Tyskland som kan bidra men just krokar som behövs saknades även där.
Jag överväger byta till Huawei som växelriktare nu då bör leverans ske i Q1, men de saknar möjlighet till batterier vilket hade varit kul på sikt.