1 238 läst ·
26 svar
1k läst
26 svar
Erfarenhet Traditionarkitekter
Jag har också tänkt att det är bra att ta hänsyn till alla eventualiteter, men för många är det så att man man inte råkar ut för någon olycka och som gammal orkar gå i trappor ända till man dör eller flyttar in på hemmet. Då känns det dumt att lägga hundratusentals kronor på lösningar som är sämre som kanske aldrig används. För många som blir rejält dåliga varenda 2 våningshus med trädgård omöjliga att bo i.
Kul Anders att ni vill satsa på att få huset i tidsenlig stil!
Kul Anders att ni vill satsa på att få huset i tidsenlig stil!
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
kanske inte helt på ämnet men lite. Vi tänkte anlita snickarglädje för fönstren då pappa använt sig av dem ok det blev fint.
Med munblåst glas från Lamberts. Berättade detta för arkitekten och han sade det är svindyrt. Men jag hittar inte priser någonstans, någon som vet vad det kostar ungefär.
Med munblåst glas från Lamberts. Berättade detta för arkitekten och han sade det är svindyrt. Men jag hittar inte priser någonstans, någon som vet vad det kostar ungefär.
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Administrator
· Skåne
· 8 665 inlägg
Kul! Då håller jag tummarna för att han är bra och inte allt för dyr.
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Moderator
· Stockholm
· 57 753 inlägg
Snabb googling visar att munblåst glas (fast inte just det fabrikatet) kostar typ 5 -6 000 per kvm. Själva glaset. Sedan kan man misstänka att det även är dyrare att montera och skära till.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Administrator
· Skåne
· 8 665 inlägg
Jag var lite orolig för det där med arkitekt och löpande räkning och ställde faktiskt en fråga till Charlotte om det, glömde sedan att berätta för dig. Hur skrev ni avtalet?
Det här tipsade Charlotte om:
https://www.byggahus.se/forum/threads/arkitekt-som-vill-rita-pa-lopande-rakning.575050
Det här tipsade Charlotte om:
https://www.byggahus.se/forum/threads/arkitekt-som-vill-rita-pa-lopande-rakning.575050
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Måste läsa genom kontrakten innan vi skriver på det på onsdag. Återkommer när jag har mer detaljer.Marlen Eskilsson skrev:
Edit: det är lite så det är upplagt faktiskt. Men man borde väl se till att de inte bara kan springa iväg med timmarna
Klicka här för att svara