J
Jag har också tänkt att det är bra att ta hänsyn till alla eventualiteter, men för många är det så att man man inte råkar ut för någon olycka och som gammal orkar gå i trappor ända till man dör eller flyttar in på hemmet. Då känns det dumt att lägga hundratusentals kronor på lösningar som är sämre som kanske aldrig används. För många som blir rejält dåliga varenda 2 våningshus med trädgård omöjliga att bo i.

Kul Anders att ni vill satsa på att få huset i tidsenlig stil!

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
kanske inte helt på ämnet men lite. Vi tänkte anlita snickarglädje för fönstren då pappa använt sig av dem ok det blev fint.

Med munblåst glas från Lamberts. Berättade detta för arkitekten och han sade det är svindyrt. Men jag hittar inte priser någonstans, någon som vet vad det kostar ungefär.

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Förresten, den här stötte jag på också om du vill ha fler offerter att jämföra med, kanske kan vara något? Arkitekt Torgny Nordin Barkk arkitektur. [länk]
Torgny var responsiv i kommunikation, möte inbokat. Tack för tipset!

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Kul! Då håller jag tummarna för att han är bra och inte allt för dyr.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Hans firma kör löpande ca 1k + moms timmen till privatperson

Men vet mer efter initialmötet

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Med munblåst glas från Lamberts. Berättade detta för arkitekten och han sade det är svindyrt. Men jag hittar inte priser någonstans,
Snabb googling visar att munblåst glas (fast inte just det fabrikatet) kostar typ 5 -6 000 per kvm. Själva glaset. Sedan kan man misstänka att det även är dyrare att montera och skära till.

H hempularen skrev:
Snabb googling visar att munblåst glas (fast inte just det fabrikatet) kostar typ 5 -6 000 per kvm. Själva glaset. Sedan kan man misstänka att det även är dyrare att montera och skära till.
Där ryker en utdelning 😂

J
20 tal hade väl snarare valsat glas, så en billigare variant är nog dessutom mer tidsenlig?

• Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
20 tal hade väl snarare valsat glas, så en billigare variant är nog dessutom mer tidsenlig?
Nej munblåst var vanligt fram till 1930. Vi hade munblåst i vår lgh från 1925

Det blev Barkk, startup-möte på onsdag nästa vecka.

Det som gjorde vi tog dem är att de är vana vid området och hur man ska attackera stadsbyggnadskontoret för just denna trädgårdsstad.

Tack för tipset.

Jag var lite orolig för det där med arkitekt och löpande räkning och ställde faktiskt en fråga till Charlotte om det, glömde sedan att berätta för dig. Hur skrev ni avtalet?

Det här tipsade Charlotte om:

[länk]
Måste läsa genom kontrakten innan vi skriver på det på onsdag. Återkommer när jag har mer detaljer.

Edit: det är lite så det är upplagt faktiskt. Men man borde väl se till att de inte bara kan springa iväg med timmarna

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.