tippz tippz skrev:
Nä, det har dom ju inte. Synd. Behöver det vara porslin?
Synd, annars gör Hager riktigt schyssta hrejer
Nej, det måste inte vara porslin. THPG har ju sina vippor, de är väldigt fina. Min erfarenhet av dem är dock att de är ganska ömtåliga, de av bakelit. Konstruktionen är också sådan att man kan dra sönder dem med skruvarna till locket vilket jag gjort, med tanke på priset så är det inte så kul..

• Gilla
tippz
  • Laddar…
tippz tippz skrev:
Hur kan du vara säker? För att du frågat säljaren? Klart en säljare från alibaba/ebay/aliexpress säger att det är legitima saker. Vad har dom att förlora på det?
Jag är 99,99% säker på att det stämmer, men för att tillfredsställa dig så har jag nu skickat ett mail till Fontini, så vi får se vad de svarar.

Papperskatt Papperskatt skrev:
Jag är 99,99% säker på att det stämmer, men för att tillfredsställa dig så har jag nu skickat ett mail till Fontini, så vi får se vad de svarar.
Kan mycket väl så vara, det jag menar är att folk har för stor tilltro till kina-prylar. Enkla grejer som petskydd finns ofta inte på kina-uttag. Laddare till telefon är också en riktig brandrisk, ofta för dåligt avstånd mellan primärsidan och sekundärsidan

• Gilla
Matten
  • Laddar…
Du kan hitta ok eluttag för 20kr i Kina, det dubbla om det är Siemens, så priset i sig är inte anmärkningsvärt lågt. Men det kan ju hända att man tagit frontplatta och vippor från original tillverkare och snålat i på själva mekanismen. Sedan är det ju så att sakerna skall vara CE-märkta för att få användas. Ofta är elmateriel i Kina avpassad för amerikanska dosor.

Papperskatt Papperskatt skrev:
Jag har frågat.
Är de CE märkta? Och med rätt märkning?
Finns olika varianter på denna märkning
Endast CE märkt elektrisk mtrl ska (får) instaleras i europa.
Det åligger dig "som i det här fallet är importör" att se till att de uppfyller kraven på CE märkning.
De kan se exakt likadana ut till det yttre men är strömbanor och liknande exakt som original.
Ibland är det inte så smart att vara dumsnål. :cool:

• Gilla
tippz
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.