2 946 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Erfarenhet av Sandobetong
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Det låter ju bra, kostar det skjortan eller? Kom du själv med färdiga konstruktionshandlingar eller vad gjorde de?
Vore kul om du kunde få ut några mer bilder på ert fina hus på webben. ;D
Vore kul om du kunde få ut några mer bilder på ert fina hus på webben. ;D
Deras Excellent vägg kostar ca 1300 kr/kvm inkl. moms,då pratar vi brutto väggyta....
Dom står för alla kostruktions handlingar,det enda ni behöver är en måttsatt ritning..
Det är nya bilder på gång,men pga av för mycket vanligt arbete så hinner jag inte nu..
Skall ut och montera badrums skåp ikväll,imorgon kommer röris och driftsätter värmepumpen och kopplar VA..
På onsdag kommer köket,hoppas bara att målarna är färdiga då......
Dom står för alla kostruktions handlingar,det enda ni behöver är en måttsatt ritning..
Det är nya bilder på gång,men pga av för mycket vanligt arbete så hinner jag inte nu..
Skall ut och montera badrums skåp ikväll,imorgon kommer röris och driftsätter värmepumpen och kopplar VA..
På onsdag kommer köket,hoppas bara att målarna är färdiga då......
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Var inne och kollade på er hemsida. Fint hus ni skall bygga! Vad kostade stommen att beställa? Hur har kontakten varit? Vem har gjort konstruktionen? Hur fogas delarna i hop? Egentligen har jag massor med frågor men lite av ovan skulle vara kul att få svar på.
Skulle vara kul med lite mer foton när leveransen skett - lycka till!
Skulle vara kul med lite mer foton när leveransen skett - lycka till!
Tack, Kalle Anka70!
Våran stomme kostar 396 000 kr exkl moms. I priset ingår även konstruktionen och den gör Hedared, men eftersom Hedared har många leveranser och verkar ligga lite efter i tidsschemat så har de anlitat en extern konstruktör för vårat hus.
Kontakten med säljaren har varit så där - lite nonchalant emellan åt. Men konstruktören en guldklimp, helt suverän.
Väggelementen fogas ihop med hjälp av lyftkran .... Hedared har en DVD som visar exakt hur det går till.
Hör bara av dig igen och du har ytterligare några frågor.
PS Våran leverans har blivit försenad, men givetvis uppdaterar jag hemsidan så fort nya blider finns.
Våran stomme kostar 396 000 kr exkl moms. I priset ingår även konstruktionen och den gör Hedared, men eftersom Hedared har många leveranser och verkar ligga lite efter i tidsschemat så har de anlitat en extern konstruktör för vårat hus.
Kontakten med säljaren har varit så där - lite nonchalant emellan åt. Men konstruktören en guldklimp, helt suverän.
Väggelementen fogas ihop med hjälp av lyftkran .... Hedared har en DVD som visar exakt hur det går till.
Hör bara av dig igen och du har ytterligare några frågor.
PS Våran leverans har blivit försenad, men givetvis uppdaterar jag hemsidan så fort nya blider finns.
Klicka här för att svara