Hej
Jag har följande motor till min garageport:
Ngn som erfarenhet av de tilläggsmoduler de erbjuder? Finns visst 3 varianter; bluetooth, wifi och mobil
Jag har ju internet i huset så jag tänker att den mobila varianten inte är aktuell…
Finns det ngt use case där man kan tänkas behöva wifi och kunna öppna helt remote?
Mina två barn behöver kunna öppna garaget och istället för att köpa fjärrkontroller så kanske det kan funka med bluetooth och appen?
Ge mig era bästa tips å trix
/M
Jag har följande motor till min garageport:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ngn som erfarenhet av de tilläggsmoduler de erbjuder? Finns visst 3 varianter; bluetooth, wifi och mobil
Jag har ju internet i huset så jag tänker att den mobila varianten inte är aktuell…
Finns det ngt use case där man kan tänkas behöva wifi och kunna öppna helt remote?
Mina två barn behöver kunna öppna garaget och istället för att köpa fjärrkontroller så kanske det kan funka med bluetooth och appen?
Ge mig era bästa tips å trix
/M
Jag har ingen Hörman men jag har Z wave och köpte en liten modul som jag koppla in i styrningen på min port och kör via mobilen
Vad innebär mobil? Är det Remote var du än är och blåtand och WiFi måste du vara i närheten med täckning?
Jag har Shelly och kopplat till app i mobilen. Använder det inte så mycket då jag tycker det är lättare att trtycka på fjärren än att låsa upp mobilen och hitta appen och klicka fram garageporten.
För barnen är det nog bättre med mobilen som de alltid har med sig än en fjärr.
Ise case är att släppa in någon annan i garage från distans. Kanske leverera paket eller lämna något. Eller hämta upp något.
Jag har Shelly och kopplat till app i mobilen. Använder det inte så mycket då jag tycker det är lättare att trtycka på fjärren än att låsa upp mobilen och hitta appen och klicka fram garageporten.
Ise case är att släppa in någon annan i garage från distans. Kanske leverera paket eller lämna något. Eller hämta upp något.
Mobil, såsom jag uppfattat det, är nog om du inte har wifi och vill kunna öppna remote. Wifi uppkopplingen gör att du via internet kan göra samma sak.P Pin skrev:Vad innebär mobil? Är det Remote var du än är och blåtand och WiFi måste du vara i närheten med täckning?
Jag kommer ha Yale Doorman så jag kommer kunna öppna ytterdörren remote alt ge en temporär kod.
Får nog ta ett snack med del lokala garageinstallatören….
Om jag är på semester exempelvis Italien och grannen ringer och frågar om han får låna garaget så kan jag öppna porten med mobilen och samtidigt se i mobilen om porten är öppen eller stängdP Pin skrev:Vad innebär mobil? Är det Remote var du än är och blåtand och WiFi måste du vara i närheten med täckning?
OkP Putte 9497 skrev:
Samma som jag har med min Shelly och den appen
Det är bra funktion även om man inte använder den speciellt ofta
Den mobila kopplingen från porten måste ju gå ut på internet via WiFi eller fast kabel så det borde inte vara någon större skillnad. Mobilt har troligen en molntjänst och en app.M magnusos skrev:Mobil, såsom jag uppfattat det, är nog om du inte har wifi och vill kunna öppna remote. Wifi uppkopplingen gör att du via internet kan göra samma sak.
Jag kommer ha Yale Doorman så jag kommer kunna öppna ytterdörren remote alt ge en temporär kod.
Får nog ta ett snack med del lokala garageinstallatören….
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Erfarenheter av Danalock v3 zwave
Villalarm & Hemautomation -
Hej! Är det någon som har erfarenheter av detta företag?
Vatten & Avlopp -
Är det någon som har erfarenhet av höga skjutglaspartier för uterum?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Erfarenheter av avväxling
Byggmaterial & Byggteknik -
Har någon erfarenhet av FANN Grey BDT?
Vatten & Avlopp