Hittat i vårt tycke ett jättefint trägolv på Colorama. Enstavig, mattlackerad vitpigmenterad ek. 14 mms klickgolv. Är jättesugen på att köpa detta och lägga i vårt hus. Vet dock ej hur kvalitén är. Någon som har erfarenhet av coloramas golv?

Även jag har tittat på detta golv.
Ser mkt fint ut, och prisvärt.

Men är det någon som har erfarenheter utav det?

Även jag fick nyss upp ögonen för detta golv när jag surfade runt lite. Är det ingen här som har någon erfarenhet av Colorama Vättlefjäll?

Bobbobula>
Jo numera har jag erfarenhet av golvet.
Köpte detta och lade i hels huset.
Otroligt nöjd!
Väldigt fint golv, snyggt med breda plank, den ljusa fina färgen och känslan av att det är levande.
Med små barn hemma så måste jag också poängtera att det är oerhört stryktåligt.

Och till det priset, riktigt prisvärt.

• Gilla
Bobbobula
  • Laddar…
S specter skrev:
Bobbobula>
Jo numera har jag erfarenhet av golvet.
Köpte detta och lade i hels huset.
Otroligt nöjd!
Väldigt fint golv, snyggt med breda plank, den ljusa fina färgen och känslan av att det är levande.
Med små barn hemma så måste jag också poängtera att det är oerhört stryktåligt.

Och till det priset, riktigt prisvärt.
Hej och tack för ditt svar!
Kan man känna några ojämnheter mellan skarvarna vilket man kan göra ibland på vissa "billigare" golv, speciellt i ändarna/kortsidorna? Eller är de helt slätt och jämnt? Du har inte fått några glipor?

Ändarna på golvet är ju typ ”fasade”.
Men det har inte uppstått några glipor hittills nej.
Inga ojämnheter heller.

Jag lade inte in golvet själv, det var en golvläggare som gjorde.

• Gilla
Bobbobula
  • Laddar…
S specter skrev:
Ändarna på golvet är ju typ ”fasade”.
Men det har inte uppstått några glipor hittills nej.
Inga ojämnheter heller.

Jag lade inte in golvet själv, det var en golvläggare som gjorde.
Tack för informationen, då blir det nog på att satsat på ett sådant! :)

@Bobbobula och @specter är ni fortfarande nöjda? Kampanj på Vättlefjäll på 399:- just nu och känns klockrent till 40 kvm kök och vardagsrum. Har ni några bilder ni kan dela med er av?

Tjena!
Då flera av våra grannar har gjort sitt bästa för att överklaga vårat bygglov så har det dragit ut på tiden rejält, så vi har inte ens börjat bygga vårat hus än. Men det blir nog antingen Coloramas Vättlefjäll eller kährs Torum från Bauhaus.

Lengan Lengan skrev:
@Bobbobula och @specter är ni fortfarande nöjda? Kampanj på Vättlefjäll på 399:- just nu och känns klockrent till 40 kvm kök och vardagsrum. Har ni några bilder ni kan dela med er av?
Japp vi är absolut fortsatt nöjda.
399kr känns väldigt prisvärt. Golvet ”andas” helt klart en högre prisklass.
Har inga bilder tillgängligt nu dessvärre.

• Gilla
Lengan
  • Laddar…
Usch vad jobbigt, hoppas ni finner en väg framåt! Jag återkommer med bild när golvet ligger på plats så småningom, vi ska ”bara” göra vid tak och väggar först.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.