Hej ska byta golv i vardagsrum och kök. Står i mellan Pergo vinylgolv eller bjelin härdat trä. Eftersom vi har små barn så vill vi ha ett tåligt golv som även är lätt att torka av när det spills.

Känns som ett vinylgolv hade passat bra men har läst här en del negativt att eftersom det är så tunt så har folk haft problem att det reser sig.
Sen blir det även väldigt varm på övervåningen på sommaren är ett vinylgolv känsligare för det??

Vi kollar även på bjelin härdat trägolv. Gillar träkänslan i det och är tjockare än vinylgolv och inte den plastiga känslan.
Men finns det någon som har erfarenhet hur tåligt det är mot repor

Aldrig hört talas om att vinylgolv reser sig?

Vinyl är skönt när man spiller iallafall, inget trä som ska ta skada, förutom eventuellt läckage i springorna då.

T
Vi la Pergo Vinyl i en hall, visserligen liten men hade inga problem. Eftersom det var stora glaspartier i ytterdörren och direkt sol större delen av dagen hade vi någon speciell underlagsfoam som skulle vara bättre för värme, minns inte vad den hette men den var röd-rosa.

Jag la vinyl från Pergo i köket och från en annan tillverkare, B!design tror jag det är, i hallen. Vi är nöjda med båda sorter.

Har inte upptäckt några repor än så de tål nog ganska mycket. Tendenser till att de rest sig finns inte. Upplever dem inte som plastiga. Däremot är de tysta att gå på. Lätta att lägga dessutom.

• Gilla
Sebastian Ceder
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jag la vinyl från Pergo i köket och från en annan tillverkare, B!design tror jag det är, i hallen. Vi är nöjda med båda sorter.

Har inte upptäckt några repor än så de tål nog ganska mycket. Tendenser till att de rest sig finns inte. Upplever dem inte som plastiga. Däremot är de tysta att gå på. Lätta att lägga dessutom.
Hej

Är du fortfarande nöjd med vinylgolvet från Pergo?

V Vasken skrev:
Hej
Är du fortfarande nöjd med vinylgolvet från Pergo?
Ja. Det enda "problemet" är att det kan bukta upp sig på ett ställe när det är riktigt varmt sommartid. Men det är mitt eget fel, då jag la golvet innan köket var helt klart. En köksbänk lades till i efterhand så golvet är inte flytande precis överallt. Annars är det i lika fint skick som när jag la in det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.