7 172 läst ·
5 svar
7k läst
5 svar
Era åsikter om bredd på kakelfog?
Ska sätta vitt matt 20x20 kakel i badrummet och funderar på vilken fogbredd jag ska ha. Har förstått att 3 mm är något av standard, men funderar på eventuellt 2 mm.
Mina väggar är putsade och nästan jämna. Tror ni att väggens ojämnhet och eventuella korrigeringar jag måste göra syns mer med den smala fogbredden?
Vilken bredd har ni kaklat/skulle ha kaklat??
Mina väggar är putsade och nästan jämna. Tror ni att väggens ojämnhet och eventuella korrigeringar jag måste göra syns mer med den smala fogbredden?
Vilken bredd har ni kaklat/skulle ha kaklat??
På 20x20 på en hyfsat jämn vägg tycker jag att det är lagom att ligga nånstans 2-2,5 mm. 3 mm är naturligvis väldigt vanligt, men känns onödigt brett.
Hur pass jämnstora är plattorna? För det är inte ovanligt att de kan diffa nån millimeter från platta till platta, och då blir det genast knepigare att sätta smal fog om man inte är van.
Hur pass jämnstora är plattorna? För det är inte ovanligt att de kan diffa nån millimeter från platta till platta, och då blir det genast knepigare att sätta smal fog om man inte är van.
Har mätt plattorna och till min glädje verkar de vara samma bredd som längd och det verkar inte heller diffa mellan plattorna. De är 201 mm...
Det jag är mest orolig för är den varierande putstjockleken på väggen, men den kanske jag till viss del tar upp med kakelfixet?
Det jag är mest orolig för är den varierande putstjockleken på väggen, men den kanske jag till viss del tar upp med kakelfixet?
Klicka här för att svara