18 566 läst ·
17 svar
19k läst
17 svar
Epoxy på betongtrappa - funkar det?
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 470 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 470 inlägg
Han ska alltså gjuta en helt ny trappa och sen dra på epoxi på det?. Måste väl vara bättre att lägga plattor än epoxi om man inte gillar betong. En nygjuten betongtrappa borde väl hålla minst i 50 år om den är gjord på rätt sätt och betong från pumpbil. Har inte så mycket erfarenheter av epoxi, speciellt inte utomhus. Och har faktiskt aldrig sett det heller.
Jag hade inte köpt det, men det är jag.
Jag hade inte köpt det, men det är jag.
Nja han ska bättra på vissa ställen och gjuta nytt på mittenpartiet. Men min erfarenhet är att om man lägger plattor så blir det för eller senare frostspränging i fogarna och sen ser trappen återigen ut som idag. Jag förstår dina tankar men jag tror att det blir bra, jag åtekommmer om 10 -20 år. 
Jag har också tröttnat på att limma om skifferplatttor på trappan vårt 5:e år. Tänkte satsa på epoxy - småsten/sand. tänkte först gå på Duratrapp, men den är ju väldigt dyr och förefaller bara använda epoxyspackel och småsten.M Mmmarkus skrev:
Ett alternativ kunde vara PaintPro spackel NM205 i kombination med deras "Färgsand". Har någon provat det?
Klicka här för att svara