Jag har en pyramid trappa vid entrén. Jag har fått sättningssprickor i den efter att jag gjort om dräneringen för några år sedan. Jag lägger ut några bilder så att ni kan se. Min fråga är om det går att laga den eller är det bättre att bygga en helt ny trappa.
/Edin
/Edin
Har den rörts sig mera sen du upptäckte det , så att den inte sjunker eller sätter sig mer .
Mycket svårt att säga om den kommer att ge sig mera , annars kanske en ny beläggning på den ,
men ser svårt ut med tanke på dörren
Vet du vad den består av , putsad leca eller i betong ,det ser nästan ut som den är murad i delar
med tanke på sprickorna som sitter i vecken på trappan
Mycket svårt att säga om den kommer att ge sig mera , annars kanske en ny beläggning på den ,
men ser svårt ut med tanke på dörren
Vet du vad den består av , putsad leca eller i betong ,det ser nästan ut som den är murad i delar
med tanke på sprickorna som sitter i vecken på trappan
Tror inte det går bra att försöka injektera något , den har förmodligen frusit och det är
mycket mer sprickor än dom du ser med risk för mer frysskador som delar något invändigt
Vet du vad som finns under trappan , kanske inte
Ska det hålla framöver med en trapp där ,är det nog en ny som gäller . Den är snygg och passar in .bra
så att ha någon annan stil med tak över tilltalar kanske inte
mycket mer sprickor än dom du ser med risk för mer frysskador som delar något invändigt
Vet du vad som finns under trappan , kanske inte
Ska det hålla framöver med en trapp där ,är det nog en ny som gäller . Den är snygg och passar in .bra
så att ha någon annan stil med tak över tilltalar kanske inte
Den måste då vara formsatt och underdel form kvar under , inget ovanligt
verkar som att det är lite av korssarmering mellan stegen , det undre steget ska gå under nästa
för att bära och armering mellan dom
Det med grus och sten kan du se det från insidan eller var det när du dränerade som det syntes .
Tror du att den kommer att stå kvar som den är nu eller röra sig mera ?
Kan gå att lägga nya plattor på stegen , men då får du bila bort stannplanet och gjuta om den delen
för att klara höjden för dörrens skull
verkar som att det är lite av korssarmering mellan stegen , det undre steget ska gå under nästa
för att bära och armering mellan dom
Det med grus och sten kan du se det från insidan eller var det när du dränerade som det syntes .
Tror du att den kommer att stå kvar som den är nu eller röra sig mera ?
Kan gå att lägga nya plattor på stegen , men då får du bila bort stannplanet och gjuta om den delen
för att klara höjden för dörrens skull
Ante mig att du såg det då . hur var det när du dränerade , grävdes det under trappen då så ev det lager
som trappen står på förändrades , går inte att se om trappan hänger i källarväggen , men en del
sprickor skvallrar om det , inga sprickor invändigt , vad är det för materiel i grundmuren ?
Jag tycker mig se att trappan lutar framåt då sprickorna ( kan vara en synvilla ) sitta i väggliv
Har du kollat vågen på steg och stannplan
som trappen står på förändrades , går inte att se om trappan hänger i källarväggen , men en del
sprickor skvallrar om det , inga sprickor invändigt , vad är det för materiel i grundmuren ?
Jag tycker mig se att trappan lutar framåt då sprickorna ( kan vara en synvilla ) sitta i väggliv
Har du kollat vågen på steg och stannplan
Klicka här för att svara






