4 960 läst ·
10 svar
5k läst
10 svar
Enplans hus, gärna vinkel med 4 sovrum..?
Hej!
Helt ny här på detta forumet, men jag slänger ut en fråga ändå!
Jag och maken och våra 3 barn letar hus, vi har hittat tomten (utanför Kalmar) vi vill ha och fått ja från markägaren, visst det ska ju genom kommunen oxå men vi hoppas på det bästa..!
Vi har varit i kontakt med älvsbyhus och gillade huset även priset blev okej, vi gjorde väl alla tillval som fanns, men visst det är längre grundstandard på dom husen..men den långa leveransen gör att vi tvekar (ca 14,5 månader till inflyttning) letar nu vidare...
Smålandsvillan har inte enplans med så många rum..kollar nu hjältevadshus, har någon några andra förslag..svårt att säga ett pris också, då det beror ju på vad som ingår i standard..
Vi vill ha enplans, minst 4 sovrum, gärna vinkelhus och helst platta på mark..
Då maken jobbar med att anlägga husgrunder så vill han göra detta själv men annars vill vi ha det nyckelfärdigt..
Mvh Linda och Fredrik
Helt ny här på detta forumet, men jag slänger ut en fråga ändå!
Jag och maken och våra 3 barn letar hus, vi har hittat tomten (utanför Kalmar) vi vill ha och fått ja från markägaren, visst det ska ju genom kommunen oxå men vi hoppas på det bästa..!
Vi har varit i kontakt med älvsbyhus och gillade huset även priset blev okej, vi gjorde väl alla tillval som fanns, men visst det är längre grundstandard på dom husen..men den långa leveransen gör att vi tvekar (ca 14,5 månader till inflyttning) letar nu vidare...
Smålandsvillan har inte enplans med så många rum..kollar nu hjältevadshus, har någon några andra förslag..svårt att säga ett pris också, då det beror ju på vad som ingår i standard..
Vi vill ha enplans, minst 4 sovrum, gärna vinkelhus och helst platta på mark..
Då maken jobbar med att anlägga husgrunder så vill han göra detta själv men annars vill vi ha det nyckelfärdigt..
Mvh Linda och Fredrik
I en litet samhälle ca 2 mil utanför Kalmar som heter LäckebypåG skrev:
tack för tipsen ska genast vidrabefoga det till maken så vi kan kolla runt!
Linda
http://www.hjaltevadshus.se/husprogram/?id=5&page=2&menu=0
Tänkte direkt på detta hus! Har vänner som bor i ett sådant hus. Lite svårmöblerat vardagsrum tycker jag dock, men det beror väl lite på vad man har för möbler också. Köket är underbart! Inte platta på mark dock.
Annars har du tex 2 vinkel hus här:
http://www.sidensjohus.se/index2.html
Tänkte direkt på detta hus! Har vänner som bor i ett sådant hus. Lite svårmöblerat vardagsrum tycker jag dock, men det beror väl lite på vad man har för möbler också. Köket är underbart! Inte platta på mark dock.
Annars har du tex 2 vinkel hus här:
http://www.sidensjohus.se/index2.html
mippaloo skrev:
Hittar inte 148:an på deras sida, kanske jag som är blind..hittar inte priser heller men jag har beställt katalog..Ser mycket fina ut..
Tack för tipsen!
Linda
LB-hus har alltid husen på hel platta på mark med golvvärme i hela grunden.. Vi är nästan klara med vårt bygge av ett hus som heter "Ugglan 121" (1-plans) och där finns det 3 sovrum och ett allrum som kan göras om till ett 4:e sovrum och huset är ett vinkelhus.
LB-Hus har även god kvalité och standard på sina saker och än så länge är vi mycket nöjda!
LB-Hus har även god kvalité och standard på sina saker och än så länge är vi mycket nöjda!
Medlem
· Västra Götaland
· 41 inlägg
Hej!
Kolla in Villa skogås från Götenehus. Vi skall bygga ett sådant fast fröminskat till 138kvm istället för 156. Götenhus har varit väldigt flexibla än så öänge.
Lycka Till!
//Benny
Kolla in Villa skogås från Götenehus. Vi skall bygga ett sådant fast fröminskat till 138kvm istället för 156. Götenhus har varit väldigt flexibla än så öänge.
Lycka Till!
//Benny
Klicka här för att svara