2 626 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Enklaste sättet att få bort en plint utan att damma ned katastrofalt mycket?
Har två plintar i källaren där den ena skall bort och den andra skall kapas för att ge plats åt en vägg.
Den delen med klinker skall bort helt och den obehandlade skall kapas så man kan förlänga väggen runt den.
Detta är i anslutning till ett sovrum så vill inte gärna gå på med vinkelslipen.
Finns det något smart sätt som inte dammar för mycket om man vill göra detta?
Hade jag inte behövt bry mig om damm hade jag tagit stor vinkelslip och kapat jäms med där väggen skall stå och den andra plinten hade jag bilat bort.
Den delen med klinker skall bort helt och den obehandlade skall kapas så man kan förlänga väggen runt den.
Detta är i anslutning till ett sovrum så vill inte gärna gå på med vinkelslipen.
Finns det något smart sätt som inte dammar för mycket om man vill göra detta?
Hade jag inte behövt bry mig om damm hade jag tagit stor vinkelslip och kapat jäms med där väggen skall stå och den andra plinten hade jag bilat bort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skapa ett rum med byggplast eller liknande. Hyr en dammfälla samt en ordentlig dammsugare så har du både undertryck i "rummet" samt punktsug på maskinerna.
Ser ut som om du inte vill använda vatten för att minska dammspridningen. Annars är det effektivt också.
Ser ut som om du inte vill använda vatten för att minska dammspridningen. Annars är det effektivt också.
Handslägga och huggmejsel, då borde du mest få skärvor och inte damm. Det är ju inte så mycket som ska knackas bort.
Går det inte att införliva något av det i nya väggen?
Går det inte att införliva något av det i nya väggen?
Den stora plinten (den under klinkern) kan jag nog bila utan att det blir katastrof.
en andra vill jag inte riskera att hugga sönder då det står en pelare på den. Vill inte att den spricker in under detta.
Vatten är ju teoretiskt möjligt. Trägolvet som man ser skall bort och ersättas med klinker. Betong under. Har dock ingen brunn i närheten utan måste hålla mig till en mängd vatten som man kan få bort med en kärcher dammsugare.
en andra vill jag inte riskera att hugga sönder då det står en pelare på den. Vill inte att den spricker in under detta.
Vatten är ju teoretiskt möjligt. Trägolvet som man ser skall bort och ersättas med klinker. Betong under. Har dock ingen brunn i närheten utan måste hålla mig till en mängd vatten som man kan få bort med en kärcher dammsugare.
Vattna om det går? brukar ha tokiga idéer
.
Har bilat källargolv och det dammar hur mycket som helst, offrade en gammal luft renare, blev säkert bättre men det dammar oavsett.
Har bilat källargolv och det dammar hur mycket som helst, offrade en gammal luft renare, blev säkert bättre men det dammar oavsett.
Klicka här för att svara