Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Bara gipset, eller hela väggen?
Produkter som diskuteras: "screwfinder"
Screwfinder 2.0
Hitta skruv i väggen med skruvsökaren
369 kr inkl moms
Läs mer
Som ovan, brukar använda en vanlig magnet. Det brukar fungera bra.
Nu var det spikat så då kanske jag skulle knäcka den i bitar bara.
Aldrig såga för det dammar för mycket om du frågar mig.
Nu var det spikat så då kanske jag skulle knäcka den i bitar bara.
Aldrig såga för det dammar för mycket om du frågar mig.
Jag har använt cirkelsåg och kan intyga att det är en mycket dålig idé.
Tigersåg är bättre, dammar rimligt (tycker jag) och blåser inte runt dammet i hela huset, men med ett långt blad får man se upp så man inte går igenom gipset på andra sidan om det nu bara är ena sidan som ska ner.
Dra ut spikarna först är ju listigt men lite pilligt, 70+ spikar per skiva blir det väl?
Tigersåg är bättre, dammar rimligt (tycker jag) och blåser inte runt dammet i hela huset, men med ett långt blad får man se upp så man inte går igenom gipset på andra sidan om det nu bara är ena sidan som ska ner.
Dra ut spikarna först är ju listigt men lite pilligt, 70+ spikar per skiva blir det väl?
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
https://www.proffsmagasinet.se/mask...MI4LnIjdeSjwMVaFmRBR1X8RJNEAQYAyABEgJeKvD_BwE
Tiger såg å detta bladet , annars gips såg , såga längs med reglar sen hammar knackar du bort de som sitter kvar på regel, sen är de bara å dra spik eller skruva
Tiger såg å detta bladet , annars gips såg , såga längs med reglar sen hammar knackar du bort de som sitter kvar på regel, sen är de bara å dra spik eller skruva
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden