Klurar lite på utformning av en solfångare, närmare bestämt elen.
Tänker så här:
100w solpanel som lämnar 18.9v belastad, kopplad direkt till en 24v 3.9A fläkt.
Tänker jag rätt att fläkten kommer gå på ~75% av maxkapacitet?
Bra eller Arne..?
Har ni nån annan klurig off-grid lösning?
Glöm små datafläktar osv.... Den här panelen kommer behöva flöde...